Príchod zahraničných hotelových sietí na Slovensko, boj o zákazníka, ako aj tlak na zlepšovanie služieb. Toto sú hlavné faktory, ktoré sa postarali o to, že naše hotely sa v kvalite konečne vyrovnali svetovej konkurencii. „Dopomohla tomu nielen tvrdšia konkurencia, ale i zvýšené požiadavky domácej klientely,“ povedal Pavol Kašuba, konateľ poradensko-konzultačnej spoločnosti Atlific. Ako vysvetľuje – čoraz viac Slovákov cestuje do zahraničia, pričom služby, ktoré dostávajú v cudzine, požadujú i doma.
To, že medzi slovenskými a zahraničnými hotelmi už nie je priepasť, potvrdzuje aj rebríček rezervačného portálu hotel.info.de. V ňom sa vôbec prvýkrát umiestnil Kempinski Hotel River Park. Z možných 20 miest obsadil piatu pozíciu, keď získal 9,4 z možných desiatich bodov. Ide o hotel, ktorý patrí do skupiny Best Hotel Properties, ktorú založili finančníci z J&T.
Kempinskeho síce predbehli hotely ako Ketschauer Hof z Nemecka či Grandhotel Lienz z Rakúska, na druhej strane však za sebou nechal konkurenciu z Česka (Hotel General) či luxusné hotely v Spojených arabských emirátoch, vo Švajčiarsku aj v Japonsku. „Ide o najluxusnejší hotel, ktorý v krajine máte. Na takú vysokú priečku ho posunuli hodnotenia zákazníkov, ktorí v ňom prenocovali,“ približuje Claudia Gerbeth z oddelenia korporátnej komunikácie portálu.
Generálny manažér bratislavského Kempinskeho Gerald Haberhauer na margo ocenenia vyhlásil, že neustále pracujú na zlepšovaní služieb, pričom sa snažia hosťom neustále prinášať novinky.