StoryEditor

Hodnota rádia je niekoľko miliónov eur

17.03.2014, 22:58
Akvizícia

Niekoľko miliónov eur. To je suma, za akú zrejme Tam Art Production predalo tretie najväčšie súkromné rádio na Slovensku Jemné melódie. Vlastníkom Tam Art Production je spoločnosť Harad známeho podnikateľa Ladislava Reháka, kupcom bol slovenský biznismen Michal Holík. Ide o topmanažéra, ktorý pôsobil dlhé roky vo finančnej skupine J&T a ktorý dnes vlastní sieť obchodov Terno a Moja Samoška. Hoci obe firmy cenu transakcie nekomentujú, možnú hodnotu transakcie pre HN ozrejmil človek z biznisu, ktorý si neželal byť menovaný.

„V pondelok 17. marca 2014 vstúpil do spoločnosti vlastniacej rádio Jemné melódie nový investor. Tým je Michal Holík,“ povedal pre HN generálny riaditeľ rádia Tomáš Kapusta s tým, že v rádiu plánuje ostať aj naďalej.

Chcel ich aj Kollár

O predaji vie aj Rada pre vysielanie a retransmisiu, ktorej spoločnosť Tam Art Production zmenu vlastníkov avizovala pred niekoľkými týždňami:„Nejde o zmenu, ktorá by spadala do kompetencií Rady,“ vraví za radu Lucia Jelčová. Inými slovami – podľa mediálnej legislatívy nesmie napríklad majiteľ celoslovenskej televízie vlastniť aj celoslovenské rádio.

Otáznik však dnes visí nad tým, či časom J&T, ktorí v tejto brandži pôsobia cez mediálny holding a vlastnia televíziu Joj, nebudú chcieť do Jemných melódií vstúpiť. Sám Michal Holík v rozhovore pre HN zhruba pred rokom povedal, že v J&T začínal v roku 1997 a stále tu má dobrých kamarátov. „Sme si veľmi blízki. Vrátane tohto projektu. Ale je to môj projekt,“ vyhlásil v rozhovore na margo kúpy Terna. Na otázku, či niekedy vstúpi J&T investične do Terna, reagoval, že tá možnosť tu je vždy.

O túto rozhlasovú stanicu bol na trhu záujem. Jedným z vážnych záujemcov bol aj väčšinový vlastník Fun rádia Boris Kollár.

Rádio je nastavené dobre

Ako vraví Jindřich Bardon, riaditeľ spoločnosti pre prieskum trhu, médií a verejnej mienky Median SK, Jemné melódie sú perspektívnym rádiom so stabilnou poslucháčskou základňou. Ich cieľovou skupinou sú ľudia vo veku 35 a viac. „Ich výhodou je, že rozumným spôsobom reflektujú potreby ich cieľovej skupiny a aj z toho dôvodu si myslím, že aj z hospodárskej stránky ide o zdravšie rádio na trhu,“ vraví Bardon. Jemné melódie počúva zhruba 800-tisíc Slovákov.

Podľa Bardona je rádio nastavené dobre, a tak nový majiteľ nemusí v strednodobom horizonte pristúpiť k strategickým zmenám z hľadiska obsahu či vysielania:„Samozrejme, z dlhodobého horizontu musí sledovať trh. Rásť však môže iba na úkor konkurencie. Pokiaľ si niekto myslí, že z neposlucháčov rádií dokáže spraviť poslucháčov, je to naivná predstava.“

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 04:14