Je takmer pred obedom a medzinárodný vlak z Budapešti do Bratislavy, ktorý mal vyraziť o piatej, stojí na ikonickej stanici Keleti pályaudvar.
Vedľa neho je pristavená aj mašina, ktorá mala vyraziť o siedmej, a tiež tá s odchodom o deviatej. Podobné situácie, akou je aj napríklad osemhodinová cesta z metropoly Maďarska do Bratislavy cez Viedeň a Břeclav, sú pre scestovaných naprieč týmito krajinami známe.
Veľakrát za tým stojí nepriaznivá geológia na strane južného suseda, keďže vlaky tam idú kopcovitým terénom popri Dunaji a časti trate sú občas pre záplavy a zosuvy pôdy neprejazdné.
Aj toto sú dôvody, prečo vyrukoval s ambicióznym plánom urobiť rýchlotrať, ktorá spojí metropoly vyšehradskej štvorky. Dotknuté krajiny dohodu spečatili ešte za účasti...
Zostáva vám 85% na dočítanie.