Predveľkonočné sťahovanie národov nie je jednoduché ani pre motoristov. Vlani bol najvyťaženejším dňom, aký slovenské cesty zažili, práve Zelený štvrtok. Na D1 vtedy zaregistrovala Národná diaľničná spoločnosť o 34 percent viac áut ako v bežný deň.
Ružomberok a Prešov
Zástupca riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Pavol Kajánek nevidí problém vo vyťaženosti slovenských komunikácií, teda v počte áut, ktoré nimi prejdú, ale v kapacite ciest. „Problémom budú dopravné lieviky. Teda úseky, ktoré zabezpečujú tranzitnú dopravu na Slovensku, zbiehajú sa do miest a pokračujú ďalej cez miestne komunikácie a križovania riadené semaformi.“ Takými úsekmi sú napríklad mestá Ružomberok či Prešov, kde autá musia prejsť centrom obce. Sčasti je to aj problém Bratislavy. Na Slovensku chýbajú obchvaty.
Problém na D3
Problematický bude podľa Kajánka aj tunel Horelica pri Čadci na trase diaľnice D3, kde vznikajú kolóny v špičkách aj v priemernej premávke. Kajánek povedal, že pred Horelicou očakáva v období sviatkov doslova kolaps. V tuneli platí totiž znížená rýchlosť, využíva ho množstvo kamiónov a autá vyvádza na svetelnú križovatku.
Pomalé Strečno
Dlhodobým strašiakom slovenských motoristov sa stala časť cesty zo Žiliny okolo Strečna. Rovnako to vidí expert na dopravu Ján Bazovský. „Najmä pod Strečnom je situácia taká, že v istých časových úsekoch sa tam doprava spomaľuje. Ak by sa tam navyše niečo stalo, doprava sa zablokuje a vytvoria sa kolóny. Je tam vysoká hustota premávky a neexistuje tam žiadna operatívna obchádzková trasa,“ dodal odborník. Vodiči väčšinou pri Strečne pre prudšie zákruty znížia rýchlosť, navyše sa na trase zbiehajú dopravné pruhy, premávka je preto niekedy pomalá.
Vyťažené úseky na slovenských cestách
StoryEditor