Mnoho dopravcov doplatilo na protiruské sankcie, tvrdí Pavol Reich, šéf združenia Česmad Slovakia, ktoré je odborným garantom HN Konferencie Doprava a logistika 2016.
S akými aktuálnymi problémami sa momentálne musia vyrovnať spoločnosti podnikajúce v doprave a logistike?
Máme niekoľko dôležitých bodov, ktoré riešia cestní dopravcovia. Zásadné otázky sa týkajú priamo podnikania. Radi by sme mali nižšiu daň z príjmu právnických osôb aj nižšie odvody. Zároveň máme kľúčové témy, o ktorých plánujeme rokovať s novou vládou, keď začne naplno fungovať. Chceli by sme na ministerstve financií pokračovať v rozhovoroch o znižovaní daní z motorových vozidiel, predovšetkým ekologických áut. Veľmi významný bod je aj to, aby slovenskí podnikatelia neprichádzali o prácu, ktorú strácať nemusia.
Čo treba urobiť, aby o túto prácu neprichádzali?
Najmä to, aby na Slovensku zavládla systematická kontrola prepravných povolení pre zahraničných dopravcov hlavne z tretích krajín. Dosiahnuť, aby nedochádzalo k situácii, že títo dopravcovia odvážajú tovar, na ktorý podľa prepravných povolení nemajú právo.
Máte údaje, o koľko je zahraničná konkurencia lacnejšia od našich firiem?
Len veľmi ťažko sa dá presne povedať, o koľko percent je lacnejšia. Zahraničná konkurencia prichádza najmä z Poľska a Maďarska, niekedy aj z Českej republiky. To, že je lacnejšia, do značnej miery súvisí s nižšími daňami z motorových vozidiel, prípadne aj s inými daňovými záležitosťami.
Viete, ako sa dá tento problém vyriešiť?
Momentálne dávame dokopy prácu týkajúcu sa daní. Hovoriť o tejto téme chceme aj na konferencii, kde budeme riešiť mýto, daň z p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.