Po troch predchádzajúcich rokoch postupného zvyšovanie predaja piva slovenské pivovary v priebehu prvého štvrťroku tohto roku zaznamenali medziročný pokles predaja až o 9 percent na 859 369 hektolitrov. Pokles, ktorý nastal po tom, čo vlaňajší celoročný odbyt slovenského piva zaznamenal nárast až o 6 percent, pivovarníci odôvodňujú hlavne vyššími cenami svojej produkcie. Zdraženie však bolo vyvolané zvýšením spotrebných daní z piva zo začiatku tohto roku. Pivovary tiež do svojich cien museli premietnuť výrazný nárast cien energií po ich deregulácii. "Za prvé mesiace evidujeme hlavne pokles spotreby pív nižších stupňovitostí. Pri desiatke nám len spotrebné dane napríklad cenu jednej fľašky zdvihli o 0,35 koruny," uviedol riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták. Ešte výraznejší dosah na spotrebu piva pritom môže mať plánovaná daňová reforma ministerstva financií, ktorá doterajšie sadzby spotrebnej dane z piva zvyšuje až na trojnásobok. Jediným pivovarom, ktorý dokázal za prvé tri mesiace tohto roku medziročne zvýšiť svoj predaj, bol bratislavský Stein s 10-percentným nárastom na takmer 31 000 hl. Prvá a rozhodujúca trojica pivovarníckych hráčov na tuzemskom trhu však zaznamenala pokles. Holandskému lídrovi Heinekenu, ktorý ovláda až štyri domáce pivovary, sa predaj znížil o 8 percent na 392 700 hl. Druhý Pivovar Šariš, ktorého ovláda juhoafrický SAB, predal 204 215 hl, čo je pokles o 5 percent. Rovnako o 5 percent na 121 960 hl klesol aj predaj topoľčianskeho Topvaru. Najvýraznejší pokles až o 32 % na 39 348 hl zaznamenal vyhniansky Steiger.