Keď opustíte diaľnicu pri Trenčíne a vydáte sa naprieč hornou Nitrou štátnou cestou, čaká vás na prvých kilometroch pomerne kvalitná jazda.
Parametre cesty prvej triedy však rýchlo degradujú a po asi desiatich kilometroch, približne od Trenčianskeho Jastrabia, sa musíte zmieriť s úzkou vozovkou plnou neprehľadných zákrut, ktoré sa stali nejednému vodičovi osudnými.
Dopravu v regióne mala vyriešiť rýchlostná cesta R2, ktorá má viesť podľa aktuálnych plánov po Nováky a ďalej pokračovať od R1 pri Zvolene smerom cez Lučenec a na Košice.
Z celej hornonitrianskej časti rýchlocesty sa dodnes dočkali reálnej komunikácie v polovičnom profile len obyvatelia Bánoviec nad Bebravou.
Ostatné úseky sú v prioritách ministerstva dopravy napriek až 80-percentnému naplneniu kapacít pôvodných ciest nízko. Najurgentnejší úsek sa umiestnil na 48. mieste. Dôvod? Prehnané nacenenie za predošlých garnitúr a s tým spojená veľmi nízka ekonomická návratnosť.
Projekty R2 v úzadí
Štúdia realizovateľnosti, ktorá sa robila za druhej Ficovej vlády, počíta na zvyšné úseky na dostavbu s astronomickými investíciami. Len 11 kilometrov dlhá polovič...
Zostáva vám 85% na dočítanie.