V budúcnosti má byť našou najdrahšou diaľnicou. Jeden kilometer posledného nerozostavaného úseku D1, ktorý spojí východ a západ krajiny, vyjde podľa predpokladov takmer na 100 miliónov eur.
Na konte má pritom autostráda medzi Turanmi a Hubovou už dnes prípravu vo výške takmer 40 miliónov eur. Rozviazanie gordického uzla našej infraštruktúry si vládne garnitúry predávajú prakticky desaťročia. Riešenie sa však naďalej posúva v čase.
Pred viac než rokom rezort oznámil, že sa pre sťažnosti okolitých obcí dopracuje takzvaná vodná EIA, čo je posúdenie vplyvu na životné prostredie. Starostom prekážalo, že riešenie s tunelom Korbeľka naruší ich zásobovanie pitnou vodou.
Dotknuté obce Krpeľany a Ratkovo preto vlani podali podnet. Okresný úrad v Žiline ho posunul rezortu životného prostredia. Ten v júli vydal verdikt, že odvolaniu nevyhovie.
Minister dopravy Andrej Doležal ešte začiatkom roka vyhlásil, že environmentálne posudky by mohli byť kompletné na jeseň. Podľa vyjadrení Národnej diaľničnej spoločnosti to však zatiaľ tak nevyzerá. „Dokumentácia bude dodaná v priebehu niekoľkých mesiacov. Následne bude predložená Okresnému úradu v Žiline ako súčasť žiadosti o vydanie rozhodnutia,“ povedala hovorkyňa Eva Žgravčáková.
Vyvolané rie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.