Na Slovensku je na niektorých miestach priveľa železničných tratí. Pravidelne po nich jazdia vlaky, no ľudí sa v nich zvezie len málo. Železniciam sa neoplatí prevádzkovať úseky najmä na južnom a strednom Slovensku, upozorňujú analytici Inštitútu finančnej politiky. Štátu odporúčajú zrušiť až 234 kilometrov tratí nákladnej a 91 kilometrov úsekov osobnej dopravy.
Na odstrel je aj trať Tisovec – Pohronská Polhora, ktorá je chránenou kultúrnou pamiatkou. „Ide o európsky unikátnu ozubnicovú železnicu, kde sa už druhý rok rozbieha projekt alternatívnej turistickej prevádzky,“ upozornil Jiří Kubáček, bývalý šéf sekcie železníc na rezorte dopravy. Na čiernej listine je aj Trať mládeže pri Banskej Štiavnici. Ľudia ju využívajú len málo kvôli tomu, že stanica sa nachádza ďaleko od centra mesta. S tým však nesúhlasia aktivisti a miestni obyvatelia.
Aj keď odporúčanie vládnych analytikov znie jasne, ministerstvo dopravy si rady zrejme k srdcu nevezme. „V prípade, ak by štát tieto trate zrušil a posunul tretím subjektom, nevedel by už garantovať dostupnosť trate napríklad v prípade príchodu veľkého investora do regiónu,“ odpísali z tlačového oddelenia rezortu dopravy.
Vlaky, dopravaMarek Kmeť
StoryEditor