Americký kaviarenský reťazec Starbucks plánuje do piatich rokov zvýšiť počet kaviarní na čínskom trhu na dvojnásobok. Najväčšia sieť kaviarní na svete totiž očakáva, že Čína sa časom pre ňu stane významnejším trhom než Spojené štáty, keďže čínski zákazníci trávia v kaviarňach spoločnosti viac času a kupujú aj viac jedál než Američania. Informovali o tom agentúra AP a portál RTTNews.
Spoločnosť uviedla, že plánovaná expanzia by jej mala zabezpečiť, že do roku 2021 bude mať na čínskom trhu okolo 5-tisíc kaviarní. V súčasnosti ich v Číne prevádzkuje približne 2300. Na porovnanie, v USA má Starbucks okolo 13-tisíc kaviarní. Na celkovom objeme tržieb amerického reťazca sa ázijsko-tichomorský trh v súčasnosti podieľa približne 13 percent.
Pri porovnaní kaviarenských reťazcov Starbucks v kontinentálnej Číne jednoznačne vedie. V roku 2015 kontroloval okolo 74 percent tamojšieho trhu, zatiaľ čo konkurenti ako McCafé firmy McDonald's a Costa Coffee, ktorá patrí pod spoločnosť Whitbread, kontrolovali zhruba 9 percent trhu každý.
Starbucks otvoril prevádzky aj v Bratislave. Pozrite sa, ako to tam vyzerá.