Lodiarsky priemysel v Kórejskej republike sa nachádza v existenčnej kríze. Informuje o tom agentúra DPA. Vláda mu pomôže miliardovými objednávkami za verejné prostriedky. Z nich budú môcť lodenice postaviť viac ako 250 lodí. Minister financií Yoo Il-ho dnes informoval, že sektor dostane k dispozícii 5,2 miliardy eur.
Vláda v Soule pripravila pre lodenice aj objednávky na výstavbu vojenských plavidiel. Do roku 2020 vynaloží na udržanie lodeníc nad vodou celkom 8,8 miliardy eur. Juhokórejský minister povedal, že do konca tohto desaťročia musia lodenice na svete rátať s poklesom objednávok.
Súčasná kríza zasiahla tri najväčšie juhokórejské lodenice Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering a Samsung Heavy Industries. Tieto koncerny sú v sektore súčasne aj najväčšie na svete. Už vypracovali plány na svoju záchranu. Okrem iného z nich vyplýva, že v rokoch 2018 až 2020 prepustia okolo 20-tisíc zamestnancov. Znížia aj počet dokov, v ktorých sa stavajú lode. Z 31 ich zostane 24.
V Japonsku vyvoláva cenová vojna, ktorá ohrozuje výrobcov kontajnerových lodí, vlnu fúzií. Rovnaký vývoj sa očakáva aj v námornej doprave. Dopravné spoločnosti zlúčia svoje kontajnerové divízie. Ak sa plán zrealizuje, na svete vznikne šiesta najväčšia kontajnerová námorná dopravná spoločnosť. Bude pozostávať z 256 lodí. Predpokladá sa, že jej ročné tržby dosiahnu 17,4 miliardy eur.
Námorné dopravné spoločnosti sú v kríze už roky. Dopyt po ich službách je podstatne nižší, než sú ich prepravné kapacity. Preto dochádza k ich početným fúziám. Najväčšia nemecká spoločnosť zameraná na dopravu kontajnerov Hapag-Lloyd sa zlúčila s čínskym partnerom CSAV a teraz smeruje k spojeniu síl s arabskou spoločnosťou UASC. Najväčší svetový námorný dopravný koncern Moeller-Maersk sa pokúša prekonať krízu rozsiahlym úsporným programom.