„Na konci tohto roka by sme mali mať 70 prevádzok v Česku i na Slovensku. Budúci rok by sme sa už chceli priblížiť k stovke,“ hovorí o pokračovaní projektu ovocných štiav Ugo generálny riaditeľ Kofoly Jannis Samaras.
Predstavili ste novú príchuť Kofoly – kokosová. Prečo práve kokos? Vychádzali ste z nejakého prieskumu?
Trochu tú česko-slovenskú náturu poznáme, keďže tu pôsobíme. Kokos sa cez Vianoce dosť využíva. Vždy vytypujeme pár príchutí, ktoré sú typické pre danú sezónu – tentoraz napríklad pre ten vianočný čas. Vytvoria sa vzorky a potom tú, ktorá najviac boduje interne, niekedy robíme aj externé prieskumy, si vyberieme.
Ako sa vlastne darí ochuteným Kofolám? Zdá sa mi, že keď v nákupných košíkoch vidím Kofolu, ide takmer vždy o tú klasickú verziu. Koľko percent z tržieb tvoria?
Samozrejme, pri klasickej Kofole to nie je jedna k jednej. K pomeru originálu asi pätina predaja. Ale funguje to ako doplnok, osvieženie ponuky. Keby to bolo stále rovnaké, konzumentov by to asi nebavilo. Aj keď vieme, že sa vrátia ku klasickej verzii, lebo tá je, samozrejme, najlepšia.
Chystáte expanziu aj za hranice Česka a Slovenska?
Kofola je špecifický produkt. Neplánujeme, že by sme ju mali exportovať aj do iných krajín, než sú Česko a Slovensko. Keď ju nejakí zahraniční ľudia naozaj chcú, najradšej si ju dajú tu, keď prídu do Česka či na slovenské hory. Patrí to ako keby k návšteve, ku skúsenosti z tej krajiny. Niečo ako Almdudler v Alpách. Neviem si predstaviť, že by napríklad Poliaci niekde v Gdansku chceli kupovať Kofolu.
Ambície dostať produkty von máme napríklad pri ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.