StoryEditor

Licenčné komisie nahradí elektronická podateľňa

04.12.2002, 23:00

Jednou z priorít vlády SR je boj proti korupcii a ekonomickej kriminalite. Aké opatrenia pripravujete v tejto oblasti?
- Zistili sme, že najväčšie možnosti na korupciu sú v prideľovaní licencií, čo kritizovali aj podnikatelia. Preto sme zrušili licenčné komisie a od 1. januára budúceho roku zavádzame systém jednotnej elektronickej podateľne, kde záujemcovia predložia svoje žiadosti so všetkými náležitosťami v požadovanom termíne. Ak budú spadať do kvóty, budú včas vybavené. Je to zatiaľ len čiastkové opatrenie, ale chceme pokračovať v analyzovaní činnosti ministerstva a nájsť všetky body, kde je možná korupcia.
Do akej miery sa pripravované zmeny v organizačnej štruktúre dotknú zamestnancov?
- V súčasnosti má ministerstvo desať sekcií, čo nemá veľký praktický význam. Znížime ich počet zhruba na polovicu a vedúcich pracovníkov preradíme na iné miesta, kde využijeme ich profesionálne skúsenosti. Nie sú to žiadne čistky, pretože títo ľudia spadajú pod zákon o štátnej a verejnej službe. Ide nám o zefektívnenie práce ministerstva a jeho lepšie riadenie. Pokiaľ ide o podniky spadajúce do kompetencie ministerstva hospodárstva, treba povedať, že v mnohých len vykonávame akcionárske práva. Mnohí ľudia, ktorí v podnikoch zastupujú štát, už na ministerstve ani nepracujú. V súčasnosti na ne nemáme reálny dosah, pritom ide o firmy, ktoré majú kľúčové postavenie pre hospodársky vývoj Slovenska. Je to celá oblasť energetiky, počnúc elektrárňami a končiac teplárňami.
Agentúra SARIO má prilákať na Slovensko čo najviac zahraničných investorov. Na stretnutí s podnikateľmi v Žilinskom kraji ste však kritizovali jej činnosť. Čo jej najviac vyčítate?
- SARIO musí mať jasne zadefinované ciele. Musí povedať, na akých zahraničných investorov sa máme obrátiť a čo im môžeme ponúknuť. Sme však limitovaní platnou legislatívou. Napríklad zákon o štátnej pomoci je slabý z hľadiska iných krajín, budeme ho musieť novelizovať. SARIO malo prvé upozorniť na tieto nezrovnalosti, čo neurobilo. Musí mať teda aj legislatívnu iniciatívu vo vzťahu k ministerstvu hospodárstva. Systém práce v agentúre musí byť rozčlenený na tri etapy. Treba jasne definovať kontaktovú, dopytovú a projekčnú činnosť. V súčasnosti má agentúra dosť finančných prostriedkov na fungovanie a pokiaľ sa zmení systém práce, sme schopní poskytnúť jej i viac peňazí.
Zahraniční investori požadujú dobré diaľnice. Vládou schválenú koncepciu ich výstavby však isté skupiny spochybňujú. Aký je váš názor?
- Pokiaľ bude fungovať súčasná vládna koalícia, je málo pravdepodobné, že by sa menila koncepcia výstavby diaľnic. Jednoznačne sme sa dohodli, že treba dokončiť diaľnicu Bratislava - Žilina - Košice, kde je preinvestovaných najviac prostriedkov. Citlivo vnímame aj trasu z Bratislavy do Košíc cez Lučenec alebo Rimavskú Sobotu, ktorá je rozhodujúca pre rozvoj regiónov s vysokou nezamestnanosťou. V tomto prípade chceme vstupovať do predprojektovej a projektovej prípravy, čo však nesmie ohroziť dostavbu severnej trasy.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. jún 2024 12:04