10,25 milióna eur, V roku 2013 spoločnosť Cargo obmedzila prenájom a predaj elektrických rušňov i nafty konkurenčným, súkromným dopravcom. Podľa PMÚ tak spoločnosť zneužila svoje dominantné postavenie, za čo dostala pokutu 10,25 milióna eur. Elektrické rušne sú považované za efektívnejšie a Cargo sa o ne odmietal deliť. Ostatní dopravcovia tak boli nútení používať menej efektívne motorové rušne, do ktorých im však spoločnosť nechcela tankovať naftu na svojich čerpacích staniciach. Podľa úradu tak dochádzalo k likvidácii konkurencie, ktorá musela zvyšovať svoje náklady a byť menej efektívna. Cargo závery úradu od začiatku popieral a tvrdil, že sa pokúsi brániť všetkými možnými zákonnými prostriedkami.TASR
StoryEditor

Rušňovodiči sa otáčajú štátu chrbtom. Cargo ich má historicky najmenej

09.09.2021, 00:00
Štátne vlaky nemá kto riadiť. Kľúčovú profesiu pre železnice lákajú vyššie platy v súkromnom sektore.

Príchod pápeža Františka na Slovensko nie je témou len pre duchovenstvo. Najviac v spoločnosti rezonujú protipandemické opatrenia spojené s návštevou.

Sú tu však aj ďalšie praktické veci ako logistika más ľudí, ktorí si hlavu katolíckej cirkvi nechcú nechať ujsť. V tomto smere vyhlásil štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko takmer 100 špeciálnych vlakov, ktoré budú záujemcov zvážať do Košíc, Bratislavy či do Šaštína.

Ide pritom paradoxne o obdobie, keď sa štátne vlaky znovu pasujú s nedostatkom rušňovodičov a v poslednom období preto museli odvolať niekoľko desiatok vlakov.

Dopravca hlási aktuálne rekordný podstav a k normálnemu behu mu chýba v mašinách 100 až 135 ľudí. Najhoršie sú na tom Bratislava, Nové Zámky a Žilina. Podstavy sú pritom nad stovkou už posledné tri roky.

Ľudí „kradnú“ súkromníci

„Za normálnych podmienok je Železničná spoločnosť Slovensko schopná fluktuáciu rušňovodičov nahrádzať, ale rýchle a skokové zvyšovanie potreby po nich nie je možné v lokalitách západného Slovenska okamžite uspokojiť,“ povedal hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.

Dodal, že západ je špecifický tým, že pozícia spoločnosti na železničnom trhu práce je ovplyvnená aj koncentráciou súkromných železničných dopravcov....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 06:46