Slováci pri výbere lyžovačiek pozerajú na cenu, no nie je to hlavné kritérium výberu. Prevláda stav strediska a zjazdoviek, ako aj množstvo snehu. Vyplýva to z prieskumu portálu ZľavaDňa na dvetisíc respondentoch. Až 40 percent z tých, ktorí v prieskume odpovedali, si volia lyžiarske stredisko Jasná. Častou voľbou sú však aj Vysoké Tatry, Veľká Rača a iné. Pri výbere sa podľa množstva snehu a úpravy zjazdoviek rozhoduje viac ako 56 percent.
„Na otázku, čo by slovenskí lyžiari zmenili, odpovedali už tradične – služby, parkovanie, počet vlekov, ale aj ceny a stravovanie, či už čo sa týka kvality alebo počtu zariadení,“ potvrdila zistenia riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová. Viac ako 60 percent uviedlo, že si kupuje, a teda preferuje, celodenný skipas. „To dokazuje aj fakt, že aktuálne najpredávanejšou ponukou na ZľavaDňa v rámci lyžovačiek je celodenný skipas pre dospelú osobu v stredisku Malinô Brdo ski & bike park,“ dodáva Tarageľová.
Ďalšia tretina však dáva prednosť tým pre dvojicu alebo dokonca rodinnému skipasu. „Slováci dnes najčastejšie lyžujú s rodinou alebo s partnerom či partnerkou. Odpovedali tak až 2/3 všetkých zapojených. A takmer nikto z opýtaných nechodí lyžovať sám,“ dodáva Tarageľová s tým, že Slováci svoje lyžovačky zvyknú plánovať už v novembri a decembri a najčastejšie strávia na svahoch v priemere 7-14 dní.
Prieskum uskutočnila ZľavaDňa na vzorke 2-tisíc respondentov.