Švédska spoločnosť Hennes & Mauritz (H&M) vytvorila v prvom fiškálnom štvrťroku čistý zisk 2,5 miliardy švédskych korún (262 miliardy eur), čo je medziročný pokles o 3,5 percenta. Dôvodom je silná konkurencia v odvetví. Druhý najväčší predajca odevov na svete dnes tiež uviedol, že zakladá novú značku ARKET a investuje do logistiky. Prvý fiškálny štvrťrok skončilo vo februári.
Tržby H&M sa v rovnakom období zvýšili o sedem percent na 54,4 miliardy švédskych korún (5,7 miliardy eur). Firme sa v štvrťroku nedarilo v strednej a južnej Európe a v USA, naopak vo Švédsku išli obchody lepšie.
Nová značka ARKET sa má objaviť v druhom polroku. Pod novým názvom chce predávať drahšiu módu a rozšíriť podiel na trhu.
"Musíme byť rýchlejší a flexibilnejší, aby sme sa vyrovnali s prudkými zmenami v oblasti predaja módy," povedal podľa agentúry Reuters šéf spoločnosti Karl-Johan Persson. H&M tak bude viac investovať do logistiky. Po rokoch expanzie na zahraničných trhoch firmu v dizajne i v rýchlosti uvádzania nových kolekcií na trh predstihla konkurencia.
H&M sústreďuje štyri pätiny výroby v Ázii, takže nie je schopná reagovať na prianie zákazníkov tak pružne, ako najväčší konkurent Inditex. Ten vlastní reťazec Zara a vyrába aj v Európe. Konkurenciou je pre H&M tiež on-line predajca módy Asos. Na najväčší trh pre H&M, čo je Nemecko, navyše nedávno vstúpil britský Primark. Tým sa ešte zvýšil tlak na pokles cien.