Rakúska pošta Österreichische Post pociťuje dôsledky digitalizácie, čo sa odráža najmä na výraznom poklese počtu doručených listových zásielok. Naproti tomu zaznamenáva vzostup doručovania balíkov súvisiacich s internetovým predajom. A presne na túto oblasť sa pošta mieni zamerať.
Spoločnosť dva roky pracuje na digitálnych službách pre maloobchod. Výsledkom je portál Shöpping.at, ktorý sa spustí 5. apríla a má byť odpoveďou na konkurenciu zo zahraničia, napríklad, Amazon. Pri spustení bude aktívnych 60 rakúskych predajcov, medzičasom však portál má zmluvu so stovkou obchodov. Medzi nimi sú značky ako Gigasport, Kastner & Öhler, Jolly a Jacques Lemans.
Podľa vedúceho oddelenia elektronického obchodu pošty Geralda Gregoriho je záujem predajcov vysoký, keďže portál predstavuje ďalší distribučný kanál. Predajcovia tu budú mať vlastný e-shop a nemusia platiť žiadne poplatky, iba províziu z obratu.
Tá sa v závislosti od ziskovej marže produktov pohybuje v rozpätí od jedného percenta do 10 percent. Vysoké marže majú, napríklad, drahé vína, potraviny alebo šperky, v dolnej časti rozpätia sa nachádza spotrebná elektronika. Pošta tu nebude vystupovať ako predajca, ale len ako sprostredkovateľ.
Ak má predajca záujem stať sa súčasťou nového portálu, musí mať dostatočné IT vybavenie a znalosti. Niektorí sa musia okrem toho naučiť ponúkať vhodné fotografie a texty. Hoci ide zatiaľ o rakúsky portál, Gregori nevylučuje ani expanziu do zahraničia, minimálne do nemecky hovoriacich regiónov.