Niektoré veci lepšie predáte v určitom štáte iba preto, lebo to súvisí s jeho kultúrou, ale rozhodne nie s ľudskou povahou, hovorí Ivo Toman.
Žijeme v čase rozsiahleho rozmachu technológií. Všade vládnu aplikácie, internet, nové zariadenia, smartfóny či tablety. Zasiahli tieto zmeny aj oblasť predaja a musia sa špičkoví predajcovia týmto zmenám nejako prispôsobovať?
Určite, technológie zasiahli aj túto oblasť. Rozhodne sa zautomatizovali napríklad objednávky. Cez internetové obchody máme teraz množstvo objednávok, napríklad kníh. Momentálne robíme sériu motivačných podujatí Debordelizace Tour. Tam sme 99,9 percenta vstupeniek predali cez internet, predovšetkým cez portály, ako je Ticketportal. Takže toto školenie sa objednáva a predáva v drvivej väčšine práve cez internet.
Prečo je práve internet pri predaji taký nevyhnutný?
Pretože sa stal v podstate akýmsi výkladom. Jednoducho funguje ako virtuálna výkladná skriňa nejakého predajcu. Keď idete okolo kamennej predajne a pozriete sa do jej výkladu, uvidíte tam ponúkaný tovar, povedzme knihy alebo topánky. Tento tovar je nejakým spôsobom usporiadaný, môže byť s cenami alebo bez nich. Výklady majú určité zákonitosti, a takto nejako to funguje aj na internete.
Kedy by sa predajca mal spoliehať na osobný kontakt s klientom a kedy skôr na internet?
Táto téma je pomerne dôležitá. Veľmi zložité veci, ktoré ponúkate prvý...
Zostáva vám 85% na dočítanie.