StoryEditor

Obchvat malokarpatského regiónu: Kraj začal s výstavbou

20.09.2021, 13:08
Autor:
TASRTASR
Obchvat Pezinka a Modry je podľa predstaviteľov kraja i viacerých samospráv v malokarpatskom regióne najlepším dopravným riešením.

Bratislavský samosprávny kraj začal s výstavbou obchvatu obcí malokarpatského regiónu. Projekt pozostáva z niekoľkých etáp, prvá sa týka vybudovania cesty, ktorá obíde Slovenský Grob a Chorvátsky Grob. Ide o začiatok výstavby obchvatu Pezinok – Modra.

Cieľom je zlepšiť dopravnú situáciu a odbremeniť obce od náporu dopravy vrátane tranzitnej. Na tlačovej konferencii o tom informoval predseda BSK Juraj Droba a vicepremiérka Veronika Remišová (Za ľudí).

Výstavba obchvatu Pezinka a Modry má byť na Slovensku unikátom, keďže pôjde o prvý obchvat na ceste druhej triedy, ktorý realizuje samosprávny kraj.

Diaľničná križovatka Triblavina

"Obchvat obcí malokarpatského regiónu je projekt, o ktorom sa desať rokov len rozprávalo. My máme dnes na stole nielen všetky potrebné povolenia, ale aj schválené financovanie a uzavretú zmluvu o dielo," skonštatoval Droba.

Aktuálne sa práce týkajú vybudovania novej cesty v úseku diaľničná križovatka Triblavina – cesta III/1059, ktorá spája Chorvátsky Grob s časťou Čierna Voda. Ide o úsek s dĺžkou 1,7 kilometra. Súčasťou je aj vybudovanie dvoch mostných objektov ponad Mlynský potok a Dávidov kanál. Nová cesta priamo prepojí Chorvátsky a Slovenský Grob s križovatkou Triblavina a diaľnicou D1.

BSK

​Zhotoviteľom je spoločnosť Doprastav, ktorá predložila cenovú ponuku vo výške viac ako 3,939 milióna eur s DPH. Projekt je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu, ktorý zastrešuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie.

Samotnej výstavbe prechádzal výkup a nájom pozemkov v hodnote 2,5 milióna eur, rokovať bolo potrebné s vyše 450 vlastníkmi pozemkov. Ukončenie prác sa odhaduje na prelom jesene a zimy budúceho roka.

BSK

Má ísť o najlepšie dopravné riešenie 

Obchvat Pezinka a Modry je podľa predstaviteľov kraja i viacerých samospráv v malokarpatskom regióne najlepším dopravným riešením. V druhej etape sa počíta s napojením na Grinavu a v poslednej s úsekom až po Dubovú.

Kraj dlhodobo poukazuje na nutnosť výstavby obchvatov okresných miest a obcí s najväčšou intenzitou dopravy, porovnateľnou s intenzitou na vyťažených diaľničných úsekoch, a to 23-tisíc áut denne.

Na neúnosnú situáciu upozorňujú aj samosprávy. Jednou z nich je Modra, cez ktorej historické centrum prechádza cesta II/502, pričom priemerná intenzita dopravy v najkritickejšom miesta dosahovala už v roku 2015 hodnotu 11-tisíc áut denne.

Celý obchvat sa má napojiť na diaľnice D1 a D4.

01 - Modified: 2021-09-08 14:44:11 - Feat.: 0 - Title: Potichu otvorili ďalší úsek obchvatu Bratislavy, zvyšok diaľnice chcú spojazdniť čoskoro 02 - Modified: 2021-09-13 12:27:14 - Feat.: 0 - Title: Bratislavský obchvat bude onedlho takmer kompletne otvorený. Doležal prezradil termín 03 - Modified: 2021-09-17 07:18:14 - Feat.: 0 - Title: Analytici Matovičovho rezortu kývli na obchvat Košíc. Poukázali však na možné miliónové úspory
01 - Modified: 2022-01-21 10:45:55 - Feat.: - Title: Málo miest v školách Bratislavského kraja vyriešia eurofondy. Program bude prvý svojho druhu 02 - Modified: 2022-01-15 19:20:19 - Feat.: - Title: Rok 2022 by mal byť pre Bratislavský kraj prelomový. Sústrediť sa bude najmä na zlepšenie dopravy 03 - Modified: 2022-01-07 11:55:27 - Feat.: - Title: Arriva 04 - Modified: 2021-12-01 15:11:21 - Feat.: - Title: Práce na bratislavskom obchvate sú na konci. Dnes otvoria poslednú časť križovatky Prievoz 05 - Modified: 2021-11-30 10:30:50 - Feat.: - Title: Juraj Droba predstavuje riešenia k zlepšeniu autobusovej dopravy v kraji
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. september 2022 03:43