StoryEditor

Na Slovensku príde k rušeniu vlakov. Je to nehorázne, miesto investovania búrajú budovy, sťažuje sa starosta

24.05.2022, 00:00
  • Od júna sa bude meniť grafikon. Štát si už niektoré rýchliky najmä na Považí či Gemeri neobjedná. 
  • Ide o rozhodnutie ministerstva dopravy. Rezort financií však radí uťahovať opasky inde - vnútri firmy.
  • Počty cestujúcich sú na niektorých linkách vyššie než pred pandémiou. Ľudí z auta vytiahla napríklad rekonštrukcia cestného mosta v Hlohovci. Vďaka vlaku sa cestujúci vyhnú trištvrtehodinovej obchádzke.

Tento rok mal byť pre železničiarov veľkou výzvou. Plán bol jasný, štátne vlaky mali najazdiť 36 miliónov kilometrov. Takéto číslo tu nebolo už viac než dve desaťročia. Ambície však nateraz upadajú a dopravca hlási, že od polroka sa budú niektoré spoje dokonca škrtať.

Pozrite si reportáž HNtelevízie z protestu nákladných vlakových dopravcov zo začiatku mája:

Predzvesť uťahovania opaskov prišla už v polovici mája a od júna má dôjsť k ďalším reštrikciám. Tie sa dotknú vyťaženej trate medzi Bratislavou a Žilinou, koľají smerom na Nové Zámky, ale aj stredu a východu krajiny – trasy medzi Košicami a Zvolenom. Dohromady sa má obmedziť prevádzka deviatich liniek.

„Z dôvodu šetrenia nákladov pristúpime na základe objednávky ministerstva dopravy k redukcii niektorých vlakov diaľkovej dopravy, ktorá začne platiť 12. júna 2022,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Na vybraných linkách budú rýchliky Gemeran, Považan, Fatran či Zámčan jazdiť menej.

Neinvestujú, radšej škrtajú

Škrty najviac pocítia obyvatelia Žilinského a Banskobystrického kraja. Starosta obce Jesenské, ktorá leží v Juhoslovenskej kotline, vidí znižovanie počtu spojov v regióne ako nešťastné. „Obec môže za rozvoj ďakovať vlakom. Tie tu kedysi jazdili rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu, dnes je tu povolená rýchlosť 80. Všetky spoje navyše meškajú,“ povedal Gabriel Mihályi a dodal, že ľudia si pre slabé služby hľadajú iné alternatívy ako auto či autobus.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-05-20 21:46:17 - Feat.: 1 - Title: Boj o minúty do mesta pod Zoborom. Prelomový vlak na západe krajiny sa zasekol 02 - Modified: 2022-05-16 06:58:53 - Feat.: 0 - Title: Požiadavky na vlaky sú vysoké. Nad nimi sú len lietadlá a kozmické lode (rozhovor) 03 - Modified: 2022-05-12 13:23:58 - Feat.: 0 - Title: „Je to ďalší klinec do rakvy.“ Dopravcovia odmietajú platiť za trakčnú energiu pre zbabraný tender
01 - Modified: 2022-07-28 12:14:15 - Feat.: - Title: Matovičov rezort sa ohradil voči kritike ZMOS-u. Dôvodom je príspevok 500 eur pre zamestnancov 02 - Modified: 2022-07-30 09:25:05 - Feat.: - Title: Železnice sa vracajú do minulého storočia. V horúčavách bez klímy - katastrofa, hovorí pre HN cestujúca 03 - Modified: 2022-07-20 12:02:33 - Feat.: - Title: Výluka cez Rajku sa čoskoro skončí. Premávka EC vlakov sa po zosuve pôdy vracia k normálu 04 - Modified: 2022-07-11 17:01:13 - Feat.: - Title: Na južnej trati pribúdajú komplikácie. Do kľúčového tendra sa nezapojili dvaja veľkí hráči 05 - Modified: 2022-07-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Ľudí z bratislavských satelitov posiela nový grafikon do áut. Expresy im rušia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
30. júl 2022 11:56