Prerušenie prevádzky popredných svetových automobiliek nie je od začiatku pandémie ojedinelé. Spúšťačom lavíny bol nedostatok čipov, k úprave výrobného programu musel pristúpiť aj náš najväčší zamestnávateľ Volkswagen.
A teraz si predstavte, že potrebujete ešte komplikovanejšiu techniku. Po príklad nemusíme ísť ďaleko. Poľnohospodári potrebujú stroje, ktoré presne kopírujú terén. Ak sa žacia lišta odchýli čo i len o pár centimetrov od stanoveného rozsahu, namiesto pozbieranej úrody ostane iba odtlačok pneumatiky traktora.
Problémy neobišli ani ich. „Máme vyrobené stroje, pri ktorých nám chýba jedna súčiastka a my ich nevieme vyexpedovať, pretože sú nefunkčné,“ vysvetľuje HN Juraj Kandera zo spoločnosti Pöttinger. Na produkty rakúskej firmy sa v priemere čaká sedem až osem mesiacov a začína sa to predlžovať. Podobným ťažkostiam čelí aj známy producent traktorov Zetor, čo pre HN potvrdil jeho CEO Marián Lipovský.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
Zostáva vám 72% na dočítanie.