Jednou z najkontroverznejších dopravných stavieb Slovenska je bezpochyby prepojenie diaľnic D1 a D4 na okraji Bratislavy.
Len dva kilometre na východ od nej však leží menšia, no taktiež neslávne známa Triblavina. S výstavbou tejto križovatky začali v roku 2015. Na dokončenie sa čakalo dlhých šesť rokov.
Aj keď je v prevádzke už takmer rok, dodnes jej potenciál vôbec nebol využitý naplno. Odbočiť sa z nej dalo len smerom na Bernolákovo či Ivanku na juhu alebo logistické haly na severe.
To sa však má čoskoro zmeniť. Ešte pred októbrovými komunálnymi a krajskými voľbami by mala byť podľa bratislavskej župy sprejazdnená severná vetva smerom na Chorvátsky Grob.
Problémom Triblaviny však nie sú len dlhé lehoty, ale aj jej celkové predraženie. Kým štát podpísal zmluvu na výstavbu s rakúskym Porrom ešte za 19,7 milióna eur, dnes je realita na úplne inej úrovni a konečná cena stále rastie.
Diaľničiari idú zhotoviteľovi doplácať ďalšie milióny. V opačnom prípade im totiž firma hrozila žalobou. Na účet Porru tak poputuje zo štátnej pokladnice ďalších päť miliónov eur.
Zostáva vám 78% na dočítanie.