V blízkosti troch veľkých miest Prahy, Viedne a Budapešti je Bratislava často prehliadanou destináciou. Začínajú ju zahraniční turisti pomaly doceňovať?
Ako ste správne podotkli, Bratislava trochu trpí, pretože je medzi inými európskymi hlavnými mestami a je pri nich veľmi blízko. Ale myslím si, že výsledky spoločnosti Ryanair dokazujú, že sme schopní predávať a umiestňovať destinácie sami a vytvárať tak príležitosti na miestach, ktoré doteraz neboli také známe ako iné veľké európske metropoly.
Túto zimu tam ponúkneme celkovo 15 trás a jednu novú – bulharskú Sofiu. Celkovo ju spájame s 11 krajinami, pričom máme mix destinácií vrátane Londýna, Milána a Ríma. Veľa ľudí cestuje aj do Edinburghu, Manchestra alebo Dublina. Potom tu máme mix oddychových destinácií ako Malta alebo Solún. Ide o veľmi zaujímavú kombináciu, ktorá zabezpečí Bratislave samostatnú pozíciu.
Spomenuli ste, že sa vám podarilo zmeniť status menej známych miest. Môžete uviesť nejaký príklad?
Pozrime sa na talianske mesto Bergamo. Predtým tam ľudia lietali len preto, aby sa dostali do Milána. Koniec koncov, je to veľmi blízko hlavného mesta Lombardie, asi hodinu autom. Takže bolo opísané nielen ako brána do Milána, ale aj do regiónu a severného Talianska. Čo tam naša firma za takmer dvadsať rokov pôsobenia urobila? Bergamo sme premenili na vlastný produkt, cestujúci tam chodia zámerne.
Zostáva vám 85% na dočítanie.