StoryEditor

Nákupnú horúčku počas Black Friday nezastavila ani rekordná inflácia. Je aj o 40 percent vyšší záujem

25.11.2022, 00:00
  • Black Friday mení v ostatných rokoch svoj ráz – už to nie je iba jednodňová záležitosť.
  • Oslovení obchodníci hovoria o podobných číslach ako minulý rok či dokonca ešte vyšších. Parfuméria Notino hovorí o posielaní až 200-tisíc balíčkov denne.
  • HN zisťovali, či inflácia nákupný apetít Slovákov zrazila alebo záujem posilnila.

Siahodlhé rady a zákazníci, ktorí netrpezlivo číhajú na otvorenie obchodných brán, aby mohli uloviť tovar v čo najväčšej zľave. Následne násilné preťahovanie sa o produkty a chaos v predajni. Typický obrázok Black Friday však v ostatných rokoch aj pre pandémiu mení svoj ráz – netrvá iba 24 hodín a netreba sa hnať do prevádzky, keďže sa dá nakupovať online. 

„Čierny piatok bol spúšťačom toho, aby ľudia išli do obchodu, ale ako sa pretavil do všeobecnej propagačnej sezóny, stratil svoje kúzlo a zmysel pre naliehavosť,“ približuje pre americkú televíznu stanicu NBC profesorka marketingu Barbara Kahn.

Napriek tomu sviatok každoročne štartuje predvianočnú nákupnú horúčku a prináša zvýšené príjmy, čo potvrdzujú viacerí obchodníci aj u nás. Napríklad spoločnosť Fusakle, ponúkajúca ponožky, v októbri pre HN uviedla, že obdobie je pre nich kľúčové. Tento rok však môže byť maratón nákupov iný, keďže je konfrontovaný s bezprecedentne vysokou infláciou.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-22 09:12:36 - Feat.: - Title: Maloobchodné tržby v Poľsku v júni spomalili tempo rastu, trhy očakávali zrýchlenie 02 - Modified: 2024-07-21 22:07:29 - Feat.: - Title: Smutný pes a „tovar musí preč“. Okay elektro nezatvorilo, teraz si naň posvieti inšpekcia 03 - Modified: 2024-07-12 11:40:57 - Feat.: - Title: Majiteľ poľskej Biedronky prináša na Slovensko sieť drogérií. Prvých ľudí zháňajú v Bratislave 04 - Modified: 2024-07-08 09:18:14 - Feat.: - Title: Vypredávajú autá s veľkou zľavou až 80 percent. Konkurent Tesly tak bojuje o prežitie 05 - Modified: 2024-07-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Lidl skúsil v Česku novú taktiku: predával zeleninu v kusoch. Konkurenčné reťazce na to idú inak
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. júl 2024 01:38