Siahodlhé rady a zákazníci, ktorí netrpezlivo číhajú na otvorenie obchodných brán, aby mohli uloviť tovar v čo najväčšej zľave. Následne násilné preťahovanie sa o produkty a chaos v predajni. Typický obrázok Black Friday však v ostatných rokoch aj pre pandémiu mení svoj ráz – netrvá iba 24 hodín a netreba sa hnať do prevádzky, keďže sa dá nakupovať online.
„Čierny piatok bol spúšťačom toho, aby ľudia išli do obchodu, ale ako sa pretavil do všeobecnej propagačnej sezóny, stratil svoje kúzlo a zmysel pre naliehavosť,“ približuje pre americkú televíznu stanicu NBC profesorka marketingu Barbara Kahn.
Napriek tomu sviatok každoročne štartuje predvianočnú nákupnú horúčku a prináša zvýšené príjmy, čo potvrdzujú viacerí obchodníci aj u nás. Napríklad spoločnosť Fusakle, ponúkajúca ponožky, v októbri pre HN uviedla, že obdobie je pre nich kľúčové. Tento rok však môže byť maratón nákupov iný, keďže je konfrontovaný s bezprecedentne vysokou infláciou.
Zostáva vám 74% na dočítanie.