Letiská majú za sebou kritické roky, keď ich chod do veľkej miery ovplyvnila pandémia. Ako ste dnes na tom s číslami?
Všetky relevantné štatistiky prevádzkových výkonov nám rastú. Počet prepravených cestujúcich ku koncu novembra bol 53 268, čo je 330-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Počet pohybov už úspešne presiahol desaťtisíc letov.
Sú v tom okrem pravidelnej linky do Londýna zahrnuté aj biznis a súkromné lety v rámci všeobecného letectva, ktoré nám z roka na rok rastú, vyhliadkové lety, výcviky a letné chartery. Počet charterov sa nám oproti minulému roku zdvojnásobil. Rástlo nám cargo, pričom sme na 123,7 percenta výkonu minulého roka. Tu ide predovšetkým o ad hoc prepravu automobilových súčiastok vyrábaných na Slovensku.
Tatry boli známe početnou ruskojazyčnou klientelou. Ako ovplyvnil chod letiska konflikt na Ukrajine?
Ideme z krízy do krízy. Ešte sme sa poriadne nespamätali z pandémie a z obmedzení lietania a začala sa vojna. Tým nám vypadla celá zimná charterová sezóna, pri ktorej sme sa roky špecializovali predovšetkým na turistov prichádzajúcich z Ukrajiny a iných rusky hovoriacich krajín. Trh bol už zabehnutý a z roka na rok rástol. Teraz začíname od nuly a intenzívne hľadáme náhradu. Mali sme rokovania so všetkými relevantnými partnermi na trhu. Ten sa počas pandémie výrazne zmenil.
Dnes je to predovšetkým otázka financií a dotácií, ktoré vieme okrem incentívneho programu zahŕňajúceho zľavy z letiskových poplatkov pre dopravcov ponúknuť. Zapojiť sa musia všetky zúčastnené strany. Štát, kraj, región, mestá, organizácie cestovného ruchu, Slovakia Travel. Letisko sa nemôže starať aj o bezpečnú infraštruktúru, zabezpečiť požadovanú hasičskú kategóriu, útvar letiskovej ochrany, vybavovanie lietadiel a cestujúcich a ešte pri zľavách, ktoré p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.