Prvý polrok bol pre maloobchodníkov priaznivý, keď im tržby rástli vďaka rekordne vysokým cenám. Po uvoľnení koronavírusových reštrikcií sa Slováci húfne vrátili do kamenných prevádzok a míňali tam financie, ktoré si počas lockdownov ušetrili. Vo zvyšnej časti roka elán maloobchodu síce utlmila silnejúca inflácia, napriek tomu môžu mať istú dávku radosti. Na retailovú mapu pribudlo v tomto roku hneď niekoľko príchodov významných značiek.
„Tie majú tendenciu prichádzať najprv do Bratislavy, ktorá sa vyznačuje vysokou ekonomickou výkonnosťou, a teda aj kúpyschopnosťou obyvateľstva,“ uviedla analytička Wood & Company Eva Sadovská. Príkladom je módna značka Jott z Francúzska, ktorá po Nemecku či Beneluxe prišla aj na Slovensko. Jej domovom sa stalo obchodné stredisko Aupark v hlavnom meste. Iný prístup zvolila holandská diskontná sieť Action, ktorá jednotlivé lokality zatiaľ nespresnila, no z uverejnených pracovných ponúk vyplýva, že expandovať bude naprieč celou krajinou.
A prečo si zahraniční hráči Slovensko zvolia? „Vzhľadom na to, že ide o relatívne malý trh, mnohé spoločnosti si takéto krajiny vyberajú pre uvádzanie inovácií a zber skúseností pred tým, ako vstúpia na väčšie trhy,“ približuje jeden z motívov výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.
V priebehu celého roka HN príchody nových spoločností mapovali a teraz redakcia vyberá päticu tých najzaujímavejších.
1. Action
Zostáva vám 69% na dočítanie.