Najmodernejšia fabrika Jaguar Land Rover, ktorú sa rozhodli umiestniť v Nitre, bola s 1,4 miliardy eur investíciou desaťročia.
Britský výrobca automobilov u nás najskôr začínal skromne. Pred piatimi rokmi z jeho výrobných liniek začal schádzať model Discovery, na čo mu bohato stačilo 2 800 pracovníkov. Situácia sa však s nábehom produkcie a prírastkom v podobe oživenej legendy Defender postupne menila.
Fabrika v ďalšom období pre veľký dopyt po druhom menovanom modeli nabrala ďalších dvetisíc ľudí a spustila tretiu aj víkendovú zmenu. Vo výsledku tak dnes brány závodu spolu s dodávateľskými pracovníkmi prekračuje približne sedemtisíc ľudí.
Bez zmien nezostalo ani výrobné portfólio. Oba modely prechádzali rôznymi stupňami elektrifikácie a len nedávno to vyzeralo, že by sa k nim teoreticky mohli pripojiť aj elektromobily, ktoré sú dnes vyrábané v domácej Veľkej Británii.
Samotnej britskej vláde sa totiž podľa tamojších médií mal vyhrážať indický vlastník značky Jaguar Land Rover Tata Motors s tým, že ak nedokáže pohnúť s povoľovacími procesmi na výstavbu fabriky na produkciu batérií, presunie výrobu na Ostrovoch práve do Nitry. Dôvodom bola údajne nespokojnosť s vlastným napredovaním investície do výroby batérií.
To, či je to pravda, spoločnosť nepotvrdila ani nevyvrátila. „Naďalej skúmame všetky možnosti dodávky batérií pre elektromobily a zatiaľ sme neprijali žiadne rozhodnutia,“ uviedol Jaguar Land Rover v oficiálnom stanovisku ešte minulý rok v lete. Dnes je však situácia omnoho jasnejšia a je zrejmé, že vyhrážky britskej vláde pomohli.
Zostáva vám 59% na dočítanie.