Nedávno sa pri Rimavskej Sobote vykoľajil a prevrátil vlak. Dôvodom bolo podľa železničiarov počasie. V poslednom čase však bolo podobných prípadov viac. V Žiline bola za vykoľajením Pendolina zlá infraštruktúra, v Košiciach sa zas dostal vlak mimo trate pre chybu personálu. Majú podobné prípady stúpajúcu tendenciu?
Vnímam to tak, že kedysi boli nehody na železnici častejšie, ale bolo to zväčša spôsobené ľudským faktorom. Dnes je vďaka zabezpečovacím zariadeniam nehôd menej. V úrovni zabezpečenia však za okolitými štátmi zaostávame.
Stalo sa dokonca aj to, že po rekonštrukcii stanice sa znížila jej bezpečnosť. Stav infraštruktúry je hrozný a koľaje sú životu nebezpečné. Vlaky sú síce najbezpečnejší druh dopravy na Slovensku, ale bezpečnejšie sú azda len pohyblivé schody. Zďaleka tu nie je taký pocit bezpečia z hľadiska stavu infraštruktúry ako v minulosti, čo je veľmi vážna vec. Nedávno trochu rozvíril vody list od Českých dráh. Naši susedia sa sem už preto boja jazdiť.
Prečo? Boja sa, že sa vlak môže poškodiť?
Áno. Jeden príklad za všetky: pred štyrmi rokmi sa stala pri Trnovci nad Váhom nehoda, pri ktorej došlo k vykoľajeniu vlaku, ktorý viezol zvitky plechov. To sú zrolované kusy železa od päť do 25 ton.
Zostáva vám 93% na dočítanie.