Vy ste viedli Firo tour v čase, keď táto cestovka neprežila „covidový šok“, dostala sa do úpadku už počas prvého pandemického roka. Teraz ste na čele DER Touristik SK, teda Kartago Tours aj Fischer – máte pocit, že sektor sa už zo zlých čias spamätal a nastalo zotavenie?
Určite áno. Zotavenie je na prekvapenie ešte väčšie, ako sa čakalo, minulý rok bol veľmi úspešný. Bol obrovský záujem o dovolenky. Báli sme sa, čo bude tento rok, prekonali sme očakávania. Nárast záujmu o pobyty je oproti roku 2022 v podstate stopercentný, dokonca prekonal aj rok 2019. Súvisí to aj s tým, že ľudia kupujú dovolenky skôr, pretože vlani veľmi neboli v ponuke last minute pobyty. Ale aj z celosvetového hľadiska vidíme plné lietadlá a hotely. Chuť cestovať je obrovská.
VIDEO: Španielsky charterový dopravca World to Fly dostal lietadlo Airbus A 350 – 900:
To potvrdzujú aj oficiálne štatistiky, no napriek tomu táto sezóna sa deje v časoch rekordnej inflácie u nás aj inde. Cítite to na správaní dovolenkárov?
Nie úplne, ľudia kupujú prevažne lepšie hotely, štvor- a päťhviezdičkové. V našom prípade pomohlo, že sme spätne nedoúčtovávali palivové príplatky, ale vzali to na seba. To sme si mohli dovoliť preto, že sme veľká silná firma. Dnes sme najväčšia cestovná skupina na Slovensku.
Ak som si však kúpil totožný zájazd v júni 2022 a dnes, nepredpokladám, že budem platiť rovnako...
Priemerná cena na Slovensku podľa našich štatistík vzrástla o osem až 10 percent. To však nespôsobujú naše marže, ale napríklad hotely. Je po nich dopyt a aj ceny idú nahor. My máme stále rovnakú maržu, ale vstupy sa zvýšili.
Pred časom ste v inom...
Zostáva vám 85% na dočítanie.