Národná diaľničná spoločnosť požiadala spoločnosť SkyToll, aby pokračovala vo výbere mýta do konca budúceho roka. Žiadosť odôvodnila prieťahmi v súvislosti s viacnásobným uplatnením revíznych postupov v tendri na nové mýto.
V liste zaslanej spoločnosti SkyToll NDS podľa hovorkyne Evy Žgravčákovej uviedla, že "objednávateľ trvá na pokračovaní poskytovania služby podľa zmluvy, a to do konca roka 2024." Naďalej však NDS podľa hovorkyne vyvíja maximálne úsilie na zavedenie európskeho mýtneho systému.
"Aj počas tohto roka, aj počas roka 2024 budeme pracovať na tom, aby sme nákladovosť mýta čo najviac znížili. Z niekdajších takmer 50 % je už dnes nákladovosť na omnoho nižšej úrovni. O aktualitách zo sveta mýta budeme dopravcov naďalej informovať," dodala Žgravčáková.
Nadácia Zastavme korupciu manažovanie tohto projektu kritizuje. "Všetky kroky súčasného vedenia NDS, ktoré ju riadi od roku 2020, akoby smerovali k tomu, aby sa nestihli náhradné riešenia a predlžovala sa bez väčších úprav pôvodná drahá mýtna zmluva," uviedla Xénia Makarová z nadácie. Dodala, že na tieto upozornenia nereagovali ani politici, na ktorých nadácia smerovala opakované výzvy, aby začali mýto a NDS riešiť.
"NDS sa tentoraz vyhovára na komplikácie pri obstarávaní nového mýtneho systému. No už pred dvomi rokmi NDS avizovala, že pracuje na viacerých náhradách za staré mýto. Sfunkčniť sa jej nepodarilo doteraz žiadnu. Budúci rok navyše SkyToll za výber a spracovanie mýtnych poplatkov od autodopravcov zinkasuje o pár miliónov viac ako tento rok. Dohoda je na 67 miliónoch eur zvýšených o infláciu. Tento rok to je 63 miliónov. Pred rokom diaľničiari rokovali so SkyTollom o lepších podmienkach až do jesene. Predĺženie tak uzatvorili až začiatkom decembra. Prečo sa tento rok poponáhľali a cenu predĺženia uzatvorili už začiatkom leta, nevysvetlili," poznamenala nadácia.