ILUSTRAČNÉ FOTO: TASR/Jaroslav Novák
StoryEditor

Zmluva so SkyToll bude pokračovať do konca budúceho roka

30.06.2023, 11:59
Autor:
TASRTASR

Národná diaľničná spoločnosť odôvodnila žiadosť prieťahmi v súvislosti s viacnásobným uplatnením revíznych postupov v tendri na nové mýto.

Národná diaľničná spoločnosť požiadala spoločnosť SkyToll, aby pokračovala vo výbere mýta do konca budúceho roka. Žiadosť odôvodnila prieťahmi v súvislosti s viacnásobným uplatnením revíznych postupov v tendri na nové mýto.

V liste zaslanej spoločnosti SkyToll NDS podľa hovorkyne Evy Žgravčákovej uviedla, že "objednávateľ trvá na pokračovaní poskytovania služby podľa zmluvy, a to do konca roka 2024." Naďalej však NDS podľa hovorkyne vyvíja maximálne úsilie na zavedenie európskeho mýtneho systému. 

"Aj počas tohto roka, aj počas roka 2024 budeme pracovať na tom, aby sme nákladovosť mýta čo najviac znížili. Z niekdajších takmer 50 % je už dnes nákladovosť na omnoho nižšej úrovni. O aktualitách zo sveta mýta budeme dopravcov naďalej informovať," dodala Žgravčáková.

image

Druhú etapu obchvatu Prešova postavia firmy pod vedením Eurovie za 338 miliónov eur

Nadácia Zastavme korupciu manažovanie tohto projektu kritizuje. "Všetky kroky súčasného vedenia NDS, ktoré ju riadi od roku 2020, akoby smerovali k tomu, aby sa nestihli náhradné riešenia a predlžovala sa bez väčších úprav pôvodná drahá mýtna zmluva," uviedla Xénia Makarová z nadácie. Dodala, že na tieto upozornenia nereagovali ani politici, na ktorých nadácia smerovala opakované výzvy, aby začali mýto a NDS riešiť.

"NDS sa tentoraz vyhovára na komplikácie pri obstarávaní nového mýtneho systému. No už pred dvomi rokmi NDS avizovala, že pracuje na viacerých náhradách za staré mýto. Sfunkčniť sa jej nepodarilo doteraz žiadnu. Budúci rok navyše SkyToll za výber a spracovanie mýtnych poplatkov od autodopravcov zinkasuje o pár miliónov viac ako tento rok. Dohoda je na 67 miliónoch eur zvýšených o infláciu. Tento rok to je 63 miliónov. Pred rokom diaľničiari rokovali so SkyTollom o lepších podmienkach až do jesene. Predĺženie tak uzatvorili až začiatkom decembra. Prečo sa tento rok poponáhľali a cenu predĺženia uzatvorili už začiatkom leta, nevysvetlili," poznamenala nadácia.

01 - Modified: 2023-06-29 06:34:08 - Feat.: 0 - Title: Expert, ktorý pôsobil vo Švajčiarsku: Tunel pod Donovalmi nebude, hotové Višňové stiahne polovicu áut 02 - Modified: 2023-06-28 05:48:09 - Feat.: 1 - Title: Pred 20 rokmi uviedli do prevádzky Branisko. Bol to prvý diaľničný tunel na Slovensku 03 - Modified: 2023-06-27 14:28:45 - Feat.: 1 - Title: V tuneli Bikoš je hotové osvetlenie, prebieha jeho postupné sprevádzkovanie 04 - Modified: 2023-06-26 05:38:09 - Feat.: 1 - Title: Višňové potrebuje bypass. Ide o núdzové riešenie, ktoré predraží tunel o milióny eur 05 - Modified: 2023-06-23 20:45:56 - Feat.: 1 - Title: K diaľnici D1 do Košíc a kysuckej D3 dostala po novom prioritu aj ďalšia top autostráda
01 - Modified: 2024-04-26 13:12:05 - Feat.: - Title: Diaľničiari budú v máji a júni pokračovať v pravidelnej údržbe tunelov 02 - Modified: 2024-04-23 11:39:40 - Feat.: - Title: Diaľničiari začali raziť tunel Okruhliak za takmer 350 miliónov. Dokončiť sa má do štyroch rokov, vraví Ráž 03 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 04 - Modified: 2024-04-05 10:54:55 - Feat.: - Title: Napojenie diaľnic v smere Jarovce - Trnava má byť hotové koncom roka, hlásia diaľničiari 05 - Modified: 2024-04-05 07:46:12 - Feat.: - Title: Kontrolný deň ministra Ráža na križovatke diaľníc D1 a D4
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 03:07