Od podpísania zmluvy na dokončenie diaľničného obchvatu Žiliny uplynuli dva roky. A podľa všetkého si ďalšie dva počkáme. Tohtotýždňová prvá ministerská kontrola totiž ukázala, že dostavba tunela bude trvať ešte zhruba rovnaký čas.
Pochopiteľne, s dobou výstavby sa v čase mení aj cena diela. Okrem cenových zvýšení, ktoré sú bežné aj pri iných stavbách, je však pri Višňovom od začiatku známe, že si štát priplatí aj za opravy a nedorobky po bývalom taliansko-slovenskom stavebníkovi. A nie málo.
Namiesto zmluvnej ceny 255 miliónov eur je dnes už účet za dostavbu úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala o 22 miliónov eur vyšší. To je takmer desatina z celkovej ceny diela. V tejto sume sú okrem iného započítané aj opravy, ktoré musela Skanska urobiť po bývalom zhotoviteľovi. Pod predraženie stavby sa výrazne podpísalo dobetónovanie ostenia, v priebehu minulého týždňa však podpísal štát opätovné zvýšenie ceny. A to o 5,6 milióna eur.
Drahšie vyjde aj údržba
Predmetom faktúry je oprava drenážneho potrubia, na ktorom zistila Skanska nedostatky, ktorých nebolo málo. Príkladom je vyčnievajúci tesniaci materiál, praskliny, poškodený povrch či chýbajúce časti stien potrubia, nežiaduce cudzie predmety, deformácie, ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.