Kandidát do volieb za ĽSNS Arpád Sarközy, predseda ĽSNS Marian Kotleba a poslanec NRSR za ĽSNS Martin Beluský. FOTO: TASR/Jaroslav Novák
StoryEditor

SkyToll je podľa nich symbolom zlyhania vlád, ĽSNS chce mýtny systém zoštátniť

11.08.2023, 13:39
Autor:
TASRTASR

Poslanec Národnej rady a člen ĽSNS Martin Beluský uviedol, že zmluva so SkyTollom je postavená tak, že štát mohol každý rok požiadať o prevod zaplatených častí mýta do svojho vlastníctva.

Strana ĽSNS chce zoštátniť mýtny systém, zrealizovať jeho úplný prevod pod Ministerstvo dopravy a zabezpečiť tak výber mýta a jeho prínos do štátneho rozpočtu v celom rozsahu.

Zmluva so SkyTollom je podľa strany symbolom zlyhania posledných troch vlád na Slovensku. Strana to uviedla vo štvrtok na tlačovej konferencii, na ktorej predseda ĽSNS Marian Kotleba zároveň vyzval premiéra Ľudovíta Ódora na to, aby vláda celý mýtny systém previedla priamo pod kontrolu Ministerstva dopravy.

image

Vyhrávajú ďalej. Sestra SkyTollu uspela v najlukratívnejšom mýtnom tendri

"Nemá predsa zmysel vyhlasovať novú súťaž na nový mýtny systém, ak tento systém, ktorý už Slovensko celé zaplatilo, si môžeme zobrať do slovenských štátnych rúk a môžeme ho za neporovnateľne nižšie prevádzkové náklady možno niekoľko desiatok rokov prevádzkovať a mať z neho konečne nejaký čistý zisk plynúci do štátneho rozpočtu," uviedol Kotleba.

"Ak sa po voľbách ĽSNS stane vládnou stranou, jedna z našich priorít bude zoštátniť mýtny systém, zrealizovať jeho úplný prevod pod Ministerstvo a zabezpečiť tak výber mýta a jeho prínos do štátneho rozpočtu v celom rozsahu," dodal.

Strana chce podľa neho zmeniť nastavenie mýta tak, aby slovenskí podnikatelia mali podmienky vhodné pre nich a zisk mýta sa vyrábal na zahraničných podnikateľoch a dopravcoch. "Všade v Európe to tak je, prečo by to na Slovensku malo byť inak," dodal Kotleba.

image

Slováci za mýtny systém zaplatia ešte raz. Vláda mala šancu stopnúť nevýhodnú zmluvu so Skytollom

Poslanec Národnej rady a člen ĽSNS Martin Beluský uviedol, že zmluva so SkyTollom je postavená tak, že štát mohol každý rok požiadať o prevod zaplatených častí mýta do svojho vlastníctva a na záver uhradiť len auditom stanovenú zostatkovú hodnotu, ak by nejaká bola.

"Lenže štát to neurobil ani raz. Ani počas vlád Roberta Fica, ani počas vlády Igora Matoviča. MD pod vedením nominanta Sme rodina naďalej postupovalo tak, že plánovalo vysúťažiť nového dodávateľa mýtneho systému. Doležal nielenže nechcel prevziať mýtny systém od SkyTollu, ale zároveň mu výber mýta chcel odovzdať aj na ďalšie obdobie a nechať ho tak zarobiť druhýkrát na tom, za čo už štát raz zaplatil," dodal Beluský.

01 - Modified: 2023-08-10 07:42:54 - Feat.: 1 - Title: Vyhrávajú ďalej. Sestra SkyTollu uspela v najlukratívnejšom mýtnom tendri 02 - Modified: 2023-08-07 14:38:55 - Feat.: 1 - Title: SaS vyzýva diaľničiarov, aby zverejnila utajované zmluvy za mýtny systém so SkyTollom 03 - Modified: 2023-08-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: O našom diaľničnom mýte bez mýtov
01 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 02 - Modified: 2024-02-12 14:22:15 - Feat.: - Title: V januári sa na elektronickom mýte vybralo takmer 20 miliónov eur, väčšinu zaplatili zahraniční dopravcovia 03 - Modified: 2024-01-17 13:19:45 - Feat.: - Title: My Slovania spravíme zo západnej Európy trávnik. Od Tatier po La Manche, hrozil Radačovský v europarlamente 04 - Modified: 2024-01-15 09:34:56 - Feat.: - Title: Kotleba ohlásil prezidentskú kandidatúru, začína zbierať podpisy 05 - Modified: 2024-01-12 08:59:55 - Feat.: - Title: Ľudské práva sú potláčané a ohrozované všade vo svete. Reakcia vlád je kľúčová, tvrdí organizácia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 13:08