Predstaviteľ spoločnosti InoBat Auto Marián Boček. FOTO: TASR/Lukáš Grinaj
StoryEditor

Čínsky gigant získal podiel v slovenskom InoBate. Ide o významnú investíciu, ktorá posilní výrobu batérií

01.09.2023, 10:55
Autor:
ČTKČTK

Slovenskému výrobcovi batérií investícia poskytne prístup k výskumu a vývoju, surovinám a skúsenostiam s recykláciou čínskej firmy a urýchli to jeho snahy o masovú výrobu batérií.

Čínsky výrobca batérií Gotion High-tech získal dvadsaťpäťpercentný podiel v slovenskej firme InoBat. Slovenskému výrobcovi batérií investícia poskytne prístup k výskumu a vývoju, surovinám a skúsenostiam s recykláciou čínskej firmy a urýchli to jeho snahy o masovú výrobu batérií.

image

InoBat bude spolupracovať s americkou firmou Hefei Gotion High-Tech Power Energy

Prístup k výrobným kapacitám

Spoločnosti to dnes oznámili v spoločnej tlačovej správe. Podmienky transakcie neboli zverejnené.

Vstup Gotion High-Tech do InoBatu sa pripravoval takmer rok a podľa firiem znamená významnú investíciu, ktorá výrazne posilní vývoj a výrobu batérií v Európe.

"InoBat má príležitosť rozšíriť svoj trhový dosah a získať prístup k novým zákazníkom a obchodným príležitostiam nielen na Slovensku, ale v celej Európe," uviedol spoluzakladateľ a generálny riaditeľ firmy Inobat Marián Boček. Zároveň InoBat vďaka strategickému partnerstvu získa prístup k výrobným kapacitám v Číne a v Európe.

Gotion High-Tech patrí medzi predné batériové konglomeráty na svete. Najväčším akcionárom firmy je s podielom 24,77 percenta automobilka Volkswagen, s ktorou má Gotion exkluzívnu zmluvu na dodávky batérií pre elektromobily mimo Číny.

Okrem batérií pre elektromobily vyrába aj batérie na skladovanie energie či zariadenia na prenos a distribúciu elektrickej energie.

Európa sa snaží vybudovať vlastné odvetvia batérií pre elektromobily a znížiť závislosť od dominantných ázijských výrobkov.

Zatiaľ však len niekoľko spoločností pokračuje v investíciách, pretože financovanie začínajúcich firiem kvôli vysokým úrokovým sadzbám a ekonomickej neistote vyschlo, uviedla agentúra Reuters.

Čínsky gigant

Minulý týždeň švédsky výrobca lítiovo-iónových batérií Northvolt, medzi ktorého zákazníkov patrí Volkswagen a Volvo Cars, agentúre Reuters povedal, že získal od investorov 1,2 miliardy dolárov (26,7 miliardy Kč) a že sa pripravuje na výstavbu nových tovární v Európe a Severnej Amerike. Iné firmy sa však potýkajú s problémami, vrátane britskej začínajúcej spoločnosti Britishvolt, ktorá tento rok skrachovala.

Firma Gotion High-Tech vlani uviedla, že do roku 2025 plánuje mať tretinu svojich výrobných kapacít mimo Číny, aby uspokojila rastúci dopyt od výrobcov elektromobilov a záujemcov o skladovanie energie.

V súčasnosti stavia v americkom štáte Michigan závod za 2,36 miliardy dolárov a uvažuje o zriadení závodu na batérie pre elektromobily v Maroku. Tam by investícia mohla predstavovať až 6,3 miliardy dolárov.

InoBat predvlani uzavrel s českou firmou SOR Libchavy zmluvu o vývoji a dodávkach batérií do autobusov.

Firma tiež podpísala vyhlásenie o zámere postaviť továreň na batérie pre elektromobily s vládami Španielska a Srbska, tieto dohody však nie sú konečné.

01 - Modified: 2024-11-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Plané hrozby z Kremľa? Skutočné preteky v zbrojení môže podnietiť až Trump, utrpela by tým Ukrajina aj NATO 02 - Modified: 2024-11-22 14:46:39 - Feat.: - Title: Čína dokáže zvládnuť zvýšenie ciel v USA, ktoré budú mať opačný účinok 03 - Modified: 2024-11-22 09:46:58 - Feat.: - Title: Čína po vydaní zatykača na Netanjahua vyzvala medzinárodný trestný súd na zachovanie objektivity 04 - Modified: 2024-11-22 09:52:38 - Feat.: - Title: Čína vŕta najhlbšiu dieru do zemskej kôry, chcú docieliť 11 kilometrov. Prečo sa púšťajú do tohto nebezpečného a extrémného projektu? 05 - Modified: 2024-11-21 18:19:17 - Feat.: - Title: Dánska armáda spozorovala čínsku loď v oblasti, kde sa pretrhli podmorské káble
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. november 2024 11:10