Ste podnikateľ, ktorý nedáva rozhovory. Prečo ste napokon súhlasili?
Možno práve preto, že som rozhovory odmietal, sa objavilo v médiách príliš mnoho dezinformácií.
Ale uznáte, že komerčný úspech Bonulu vyvoláva otázniky?
Bonul je komerčná firma. Ako každá iná, aj ona sa snaží byť úspešná. Ja ako jej zakladateľ a majiteľ som zaujímavý teda predovšetkým pre konkurenciu. Tá si hľadá rôzne cesty, ako negatívne zhodnotiť firmu či jej majiteľa. Často sú vhodným prostriedkom aj médiá. Mám pocit, akoby tie v snahe o senzácie nevedeli či prehliadali, o čom Bonul vlastne je.
V minulosti bolo viac ako dvetisíc bezpečnostných agentúr, a koľko ich je dnes? Regulácia priniesla so sebou aj mnohé sekundárne konzekvencie v podobe rôznych praktík konkurenčného boja. Používajú sa rôzne nástroje. Riešil som, aby firma obstála v nových podmienkach zvyšovaním svojej profesionálnej úrovne, aby získala potrebné certifikáty či bezpečnostné previerky najvyšších stupňov, nie to, ako sa zbaviť konkurencie nezmyselnými legendami uverejňovanými v médiách.
Prečo ste sa vlastne rozhodli založiť si bezpečnostnú službu?
Ochranu objektov som si vyskúšal na základe ponuky od kamaráta na vlastnej koži na začiatku 90. rokov. Po týždni som si povedal, že predsa vytvoriť vlastnú a lepšie fungujúcu strážnu službu dokážem aj ja. Pochádzam zo šiestich detí, nežil som nadštandardne a nikto mi nič nedal. To bol hnací motor, ktorý ma motivoval. Všetci sme vtedy mali rovnakú štartovaciu čiaru a to platí aj dnes, hoci mnohí nad tým mávnu rukou.
Zostáva vám 90% na dočítanie.