„V dlhých radoch pred pokladnicami bolo možné vidieť napríklad muža s 90 mrazenými kurčatami vo vozíku. Nektárinky za 14 korún brali ľudia po 20 košíkov, banány po 10 kilogramov, ale kupovali aj poľské prášky na pranie neznámej značky a ešte neznámejšej kvality.“
Toto je úryvok z článku, ktorý vyšiel v denníku SME 11. septembra v roku 2004. Reportáž opisovala, ako vyzeralo otvorenie prvých predajní novej značky na území Slovenska. Bol ňou Lidl, súčasť nemeckej Schwarz Gruppe, do ktorej patrí aj Kaufland. Ten otvoril svoj prvý obchod u nás už v roku 2000.
Hoci k západnému štýlu nakupovania mali Slováci v tom čase možnosť privoniavať už pomerne dlho (napríklad vďaka Tescu či Bille), až Kaufland našincom ukázal, čo znamená diskont či vlastné privátne značky.
A Lidl, ako ukazuje aj úryvok z reportáže, posunul latku opäť úplne inam – ukázal menší formát predajní, tovar v krabiciach, sortiment takmer bez značkových výrobkov, výrazný a ľahko rozpoznateľný marketing.
Nemecký diskont má dnes, po 19 rokoch, na Slovensku ultimátne silnú pozíciu. Vlani utŕžil 1,9 miliardy eur, čo je viac ako Tesco či Kaufland.
Po celé dve dekády sa zdalo, že hromadná tlačenica pri pultoch s lacnými kurencami a banánmi v predajniach novej značky Lidl je to posledné veľké vzrušenie, ktoré slovenský retailový trh zažil.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-11-06 16:52:28 - Feat.: 1 - Title: Jednota konečne otvorí vlajkovú predajňu v Bratislave. Supermoderný obchod príde po ročnom čakaní
02 - Modified: 2023-10-27 08:28:53 - Feat.: 1 - Title: Biedronka láka Poliakov na Horalky a tresku. A opäť je bližšie k Slovensku, oznámila, kedy vstúpi na náš trh
03 - Modified: 2023-10-22 17:02:09 - Feat.: 1 - Title: Do Bratislavy prichádza nová značka supermarketu z Talianska. Na Slovensku nemá veľkého konkurenta
04 - Modified: 2023-07-27 22:27:07 - Feat.: 1 - Title: Veľký biznis v maloobchode na Slovensku. Známy reťazec chce prevziať top firmu zo sektora
05 - Modified: 2023-10-28 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Bitka obchodníkov o Slovensko. Rozšíriť sa chcú všetci, Lidl zmenil taktiku a chce ísť aj do menších miest
06 - Modified: 2023-09-26 06:10:16 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: otvorenie vlajkovej predajne Coop Jednoty v Bratislave sa odkladá. Sieť brzdí byrokracia
07 - Modified: 2023-09-22 12:49:03 - Feat.: 1 - Title: Drogéria Rossmann nevylúčila expanziu na Slovensko. Ako sú na tom iné zahraničné značky?
08 - Modified: 2023-08-27 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ovocie či mäso aj za polovicu. Biedronka by na Slovensko mohla priniesť lacnotu
09 - Modified: 2023-08-19 13:34:59 - Feat.: 1 - Title: Leto na Slovensku otvára obchody. Nové predajne hlási Tesco aj ďalší veľký hráč
10 - Modified: 2023-08-21 16:30:17 - Feat.: 1 - Title: Politici reťazcom predikovali rekordné zisky. Terno však vlani spadlo do hlbokej straty
01 - Modified: 2024-12-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Lidl: Čo sa týka kvality nerobíme vôbec žiadne kompromisy!
02 - Modified: 2024-12-16 13:50:38 - Feat.: - Title: Biedronka robí zmenu na poslednú chvíľu. Otvorenie predajní na Slovensku sa odkladá
03 - Modified: 2024-12-16 12:03:31 - Feat.: - Title: Slovenská ekonomika budúci rok predbehne eurozónu. Pôjdeme takmer dvojnásobne rýchlejším tempom
04 - Modified: 2024-12-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko sa ocitlo v bubline. Výrobcovia áut čakajú rekordy, ich matky zas čelia veľkej kríze (analýza HN)
05 - Modified: 2024-12-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Prínos Lidla pre Slovensko predstavuje takmer 1,8 miliardy ročne