Obyvatelia Slovenska nakupujú na internete v porovnaní s rokom 2021 menej. Pred dvoma rokmi nakupovalo cez internet aspoň raz do mesiaca 40,5 percenta Slovákov.
V roku 2023 je tento počet na úrovni 35 percent. Vyplýva to z porovnaní prieskumov z rokov 2021 a 2023 realizovaných v spolupráci agentúry Neuropea so spoločnosťou CreditCall.
Pri výbere internetového obchodu je pre spotrebiteľov dôležitejšia ich vlastná skúsenosť ako cena produktu alebo jeho kvalita.
V roku 2021 bola skúsenosť rozhodujúcim faktorom pre 30,6 percenta nakupujúcich, v tomto roku sa takto vyjadrilo 35,5 percent respondentov. Na druhom mieste bola cena produktu, ktorú považovalo za rozhodujúcu približne 25 percent opýtaných.
Dôležitými faktormi pri výbere obchodov boli aj porovnávanie cien, odporúčania od známych, kvalita tovarov a služieb a na poslednom mieste bola reklama. V porovnaní s prieskumom z roku 2021 klesla dôležitosť dostupnosti tovaru zo 17,4 percenta na 13,7 percenta.
Takmer polovica opýtaných si dodatočné informácie vyhľadávalo najprv na internete. Infolinku alebo zákaznícky servis daného obchodu kontaktovalo v roku 2023 takmer 39 percent respondentov. Spotrebiteľské správanie sa menilo v prípade, že zákazníci potrebovali akútne informácie napríklad o reklamáciách.
Na webovej stránke daného internetového obchodu ich v roku 2021 vyhľadalo 42,3 percenta opýtaných a v roku 2023 38,7 percenta respondentov.
Počet ľudí, ktorí v prípade reklamácie kontaktujú priamo infolinku, vzrástol z 29,2 percenta na 33,6 percenta. Ak je taká možnosť, do kamennej predajne zájde takmer 14 percent respondentov.