Online nakupovanie. FOTO: Shoptet, Adobestock
StoryEditor

Slováci nakupovali cez internet v porovnaní s rokom 2021 menej, ukazuje prieskum

30.12.2023, 09:48
Autor:
TASRTASR

Pri výbere online obchodu je pre spotrebiteľov dôležitejšia ich vlastná skúsenosť ako cena produktu alebo jeho kvalita.

Obyvatelia Slovenska nakupujú na internete v porovnaní s rokom 2021 menej. Pred dvoma rokmi nakupovalo cez internet aspoň raz do mesiaca 40,5 percenta Slovákov.

V roku 2023 je tento počet na úrovni 35 percent. Vyplýva to z porovnaní prieskumov z rokov 2021 a 2023 realizovaných v spolupráci agentúry Neuropea so spoločnosťou CreditCall.

Pri výbere internetového obchodu je pre spotrebiteľov dôležitejšia ich vlastná skúsenosť ako cena produktu alebo jeho kvalita.

V roku 2021 bola skúsenosť rozhodujúcim faktorom pre 30,6 percenta nakupujúcich, v tomto roku sa takto vyjadrilo 35,5 percent respondentov. Na druhom mieste bola cena produktu, ktorú považovalo za rozhodujúcu približne 25 percent opýtaných.

Dôležitými faktormi pri výbere obchodov boli aj porovnávanie cien, odporúčania od známych, kvalita tovarov a služieb a na poslednom mieste bola reklama. V porovnaní s prieskumom z roku 2021 klesla dôležitosť dostupnosti tovaru zo 17,4 percenta na 13,7 percenta.

image

Aj vám všade vyskakuje reklama na čínsky obchod Temu? Slovenský online marketér varuje, že môže byť poriadne škodlivý

Takmer polovica opýtaných si dodatočné informácie vyhľadávalo najprv na internete. Infolinku alebo zákaznícky servis daného obchodu kontaktovalo v roku 2023 takmer 39 percent respondentov. Spotrebiteľské správanie sa menilo v prípade, že zákazníci potrebovali akútne informácie napríklad o reklamáciách.

Na webovej stránke daného internetového obchodu ich v roku 2021 vyhľadalo 42,3 percenta opýtaných a v roku 2023 38,7 percenta respondentov.

Počet ľudí, ktorí v prípade reklamácie kontaktujú priamo infolinku, vzrástol z 29,2 percenta na 33,6 percenta. Ak je taká možnosť, do kamennej predajne zájde takmer 14 percent respondentov.

01 - Modified: 2023-09-11 09:07:02 - Feat.: 0 - Title: Rodinné rozpočty sú pod veľkým tlakom, zákazníci najviac reagujú na okamžitú úsporu pri nákupe, tvrdí marketingová riaditeľka Tesco 02 - Modified: 2023-12-23 13:42:22 - Feat.: 1 - Title: Boom nakupovania cez internet v Nemecku sa tento rok skončil 03 - Modified: 2023-11-16 12:14:50 - Feat.: 1 - Title: Nič také tu nebolo 20 rokov. Biedronka bude novým Lidlom a kompletne zmení slovenské nakupovanie
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-17 16:13:14 - Feat.: - Title: Maďarský parlament odsúhlasil zákon proti internetovej agresii 03 - Modified: 2024-12-16 14:43:28 - Feat.: - Title: Lidl, Tesco, Billa a Kaufland. Pozrite sa, ako budú veľké reťazce otvorené od Vianoc do Silvestra 04 - Modified: 2024-12-15 14:05:25 - Feat.: - Title: Prieskum: Súhlasia Slováci s požiadavkami lekárskych odborárov? 05 - Modified: 2024-12-09 15:00:00 - Feat.: - Title: Lásku na internete sa odhodlala hľadať aj televízna redaktorka a moderátorka Martina Trojak
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 04:30