Lidlu ani ostatným reťazcom nič nebráni v tom, aby podobný marketingový boj o nakupujúceho pokračoval aj naďalej. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Bitka reťazcov na Slovensku: Lidl pritvrdil, Billa aj Jednota sú pre novú taktiku v pozore

10.02.2024, 00:00
  • V Poľsku sa začala marketingová súťaž o zákazníkov medzi Biedronkou a Lidlom
  • Nemecký diskont robí porovnávací marketing aj u nás, najnovšie sa pozrel na ceny konkurenčných nákupných košíkov. 
  • Niektoré dotknuté reťazce sa odvolávajú na nejasnú metodiku.
  • V prieskume chýba Kaufland, sesterská značka Lidla.
  • Čo na porovnávanie hovorí právnik a expert na maloobchod?

Pred niekoľkými dňami rozvírila poľské maloobchodné vody prestrelka medzi Biedronkou a Lidlom. Súboj diskontov odštartoval ten s lienkou v logu, keď svojim zákazníkom rozposlal hromadné SMS správy, v ktorých porovnával svoje ceny s konkurenčným reťazcom. 

„Esemeskový nálet“ na obyvateľov, ako informovali poľské médiá, pokračoval aj v piatok – Biedronka poslala ďalšie kolo textových správ.

image

Biedronka spustila útok proti Lidlu. V Poľsku ukázala, že na americkú taktiku sa môžu pripraviť aj Slováci

Tamojší Lidl reagoval takmer okamžite, spustila sa lavína vtipných odkazov nielen na sociálnych sieťach, ale aj v letáku. O dianí informoval portál Wiadomoscihandlowe.pl s tým, že spoločnosti medzi sebou súperia o nakupujúceho už niekoľko mesiacov. Na textové správy s podpisom „Lienky“ si podľa čerstvých informácií posvieti aj poľský Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa.

Na náš trh sa Biedronka ešte len chystá a prvé prevádzky má podľa dostupných informácií na Slovensku otvoriť do konca tohto roka.

Slovenská divízia nemeckého Lidla však už teraz začína využívať ostrejšiu marketingovú taktiku, ktorá okrajovo pripomína dianie v Poľsku. 

image

Leták spoločnosti Lidl, ktorý porovnáva nákupy vo viacerých reťazcoch. FOTO: Lidl

Lidl totiž nedávno v letáku porovnal cenu spotrebného koša so svojou konkurenciou, vychádzal pri tom zo zberu dát, ktoré zabezpečila agentúra ACRC. Nákup najobľúbenejšieho každodenného tovaru vyjde na základe tohto prieskumu v Lidli 4...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-07 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Biedronka spustila útok proti Lidlu. V Poľsku ukázala, že na americkú taktiku sa môžu pripraviť aj Slováci 02 - Modified: 2024-02-06 14:28:46 - Feat.: 1 - Title: „Férová cena v retaile je mŕtva.“ Slováci zrazili výdavky, doplatil na to aj známy nábytkár 03 - Modified: 2024-02-02 18:37:21 - Feat.: 1 - Title: Preteky diskontných hráčov? Action aj KiK avizujú otváranie nových predajní. Pribudne sedem obchodov 04 - Modified: 2024-01-23 08:03:50 - Feat.: 1 - Title: S naším trhom má plány veľký český supermarket. Už tu hľadá prvých zamestnancov 05 - Modified: 2023-12-20 19:13:40 - Feat.: 1 - Title: Biedronka výrazne zasiahne trh, štát zabúda na riziká, ktoré s ňou prídu, tvrdí šéf aliancie obchodníkov
01 - Modified: 2024-03-01 17:35:27 - Feat.: - Title: Slováci musia na potravinách šetriť. Mesačne im z rozpočtu ukroja výrazne viac, ako iným Európanom 02 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov 03 - Modified: 2024-03-01 13:47:10 - Feat.: - Title: Mikroténové vrecká z obchodov čoskoro zmiznú alebo si za ne zaplatíme 04 - Modified: 2024-02-14 23:05:04 - Feat.: - Title: Americká Coca-Cola hasí smäd čoraz drahšími nápojmi. Ikonické fľaše však Slovákov stále lákajú 05 - Modified: 2024-02-14 07:57:10 - Feat.: - Title: Z centra hlavného mesta „ušla“ legendárna značka. Aj ju zlákali nové nákupné centrá
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. marec 2024 18:36