Trend presunu do nákupných centier naznačuje aj ďalšia z predajní, tentoraz na neďalekej Krížnej ulici v hlavnom meste. FOTO: Unsplash
StoryEditor

Z centra hlavného mesta „ušla“ legendárna značka. Aj ju zlákali nové nákupné centrá

14.02.2024, 00:00
  • Po Špitálskej ulici v hlavnom meste sa tiahnu desiatky menších prevádzok. 
  • Jednou z nich bola Ozeta, ktorá tam sídlila roky. 
  • Na jej mieste po novom funguje second hand.
  • Podnikatelia hlásia ochladenie súvisiace s nižšou kúpyschopnosťou ľudí.
  • V centrách miest má legendárna značka už iba zlomok svojich prevádzok, biznis postupne presúva do obchodných centier. 

Zakladateľ Ozety bol jeden z najtalentovanejších podnikateľov svojej doby. Rodák z Česka Jan Nehera začínal v Trenčíne v roku 1939 v menšej hale, no jeho závody sa vďaka stratégii „od výrobcu priamo k spotrebiteľovi“ raketovo rozrástli. 

Rovnaké heslo bolo súčasťou reklamy pri otváraní prvej samostatnej predajne na Václavskom námestí v roku 1931 – osem rokov pred tým, ako prišiel so svojím biznisom na územie Slovenska.

Kampaň mala podľa archívnych dokumentov ľudí osloviť natoľko, že sa obrat v prvých obchodoch vyšplhal na 100-tisíc československých korún denne. 

image

„Férová cena v retaile je mŕtva.“ Slováci zrazili výdavky, doplatil na to aj známy nábytkár

O Neherovi sa často hovorí v súvislosti s tým, že bol prvý, kto takzvane vertikálne integroval predaj konfekcie: jedna firma sa teda starala o všetko, od výroby až po maloobchod.

V mestách po celom Slovensku tak počas desaťročí fungovali prevádzky s logom Ozety. Jednou z nich bola aj tá na Špitálskej ulici v Bratislave, priestor na vychytenom mieste v Starom Meste však dnes už „okupuje“ Second Hand Be Trendy. 

Nájdete nás inde

„Vzhľadom na otvorenie ďalších predajní v blízkom okolí ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-06 14:28:46 - Feat.: 1 - Title: „Férová cena v retaile je mŕtva.“ Slováci zrazili výdavky, doplatil na to aj známy nábytkár 02 - Modified: 2024-02-01 18:30:21 - Feat.: 1 - Title: „Ešte nie sme v plnej zostave.“ Nový obchodný dom má naštartovať február, privíta Poliakov známych na východe 03 - Modified: 2024-02-06 08:53:10 - Feat.: 1 - Title: Najhorší výsledok za 14 rokov. Slováci utrácali menej, doplatili na to obchodníci 04 - Modified: 2024-01-30 23:00:00 - Feat.: 0 - Title: Mieri k nám známy český e-shop s potravinami. Tešiť sa naň môžu Bratislavčania, ale aj ďalšie slovenské mestá 05 - Modified: 2024-02-02 16:06:03 - Feat.: 1 - Title: Sendviče preslávané na celom svete našincom nechutia. Na Slovensku to zabalila ďalšia prevádzka
01 - Modified: 2024-12-16 13:50:38 - Feat.: - Title: Biedronka robí zmenu na poslednú chvíľu. Otvorenie predajní na Slovensku sa odkladá 02 - Modified: 2024-12-03 12:15:00 - Feat.: - Title: Šéf obchodníkov pre HN: Aj náš sektor čelí kybernetickým hrozbám. Pri rizikách je dôležitý najmä zdravý rozum 03 - Modified: 2024-11-19 15:24:04 - Feat.: - Title: Vláda podľa vzoru Maďarska spúšťa „porovnávač“ cien potravín. U našich susedov o stránke nikto nevie 04 - Modified: 2024-11-16 18:10:20 - Feat.: - Title: Maloobchod sa za 35 rokov zmenil, bude sa ďalej digitalizovať. Pracovníkov je nedostatok 05 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Cenové kontroly, konkurenti z Poľska aj nonstop predajne. Reťazce idú do neznámych vôd (analýza)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. december 2024 06:31