Zamestnanci očakávajú od benefitov na pracovisku čoraz viac originalitu. Zamestnávatelia by na túto požiadavku mali reagovať riešeniami na zlepšovanie pracovného prostredia. Ide napríklad o zdravý jedálny lístok v kantíne či fyzioterapeutické služby. Informoval o tom v pondelok špecialista na životnú pohodu Oliver Poór z nadácie Librum Foundation.
"Moderné firmy si uvedomujú, že benefity ako príspevok na cestovanie či služobné auto už nie sú dostatočným lákadlom pri hľadaní nových zamestnancov a udržiavaní ich lojality. Firmy preto čoraz viac siahajú po benefitoch, ktoré sa dajú čerpať priamo na pracovisku, aby tým podporili pozitívne zážitky spojené s pracovným prostredím," priblížil Poór.
Ideálne inovatívne benefity sú podľa neho také, ktoré zamestnancov nielen rozmaznávajú, ale pomáhajú im zlepšovať kvalitu života. Ako príklad uviedol fyzioterapeutické služby, prednášky o zdraví a zvládaní stresu spojené s praktickými workshopmi, zdravý jedálny lístok vo firemnej kantíne či možnosti zdravého občerstvenia priamo v kanceláriách.
Dôležité je podľa neho využívať dlhodobejšie benefity na podporu zdravia, zdravotnej prevencie, opatrenie pre podporu kariérneho rozvoja či vzdelávanie pre zvládanie rastúcich nárokov firiem. "Obľúbená je aj právna podpora na telefóne pri riešení napríklad nájomných zmlúv, firemný psychológ, kouč alebo mentor. Firmy si takýmto nastavením benefitov vedia zároveň naplniť aj svoju ESG stratégiu, podporiť charitatívne projekty svojich zamestnancov, alebo aj umenie a šport," dodal.
Firmy však od znovunastavenia benefitov môže odrádzať finančná stránka. Preto by podľa odborníka mali hľadať riešenia, ktoré sa im dokážu vrátiť formou lepšieho pracovného výkonu, zdravia zamestnancov či zlepšením vzťahov na pracovisku.
"Keď zamestnanci cítia, že vďaka opatreniam firmy lepšie zvládajú stres, sú aj výkonnejší, posúvajú sa vyššie v platovej hierarchii, sú zamestnávateľovi verní a nemajú dôvod hľadať uplatnenie inde," zdôraznil Poór.