Ilustračná fotografia. FOTO: TASR/Daniel Stehlík
StoryEditor

Letné búrky spôsobujú veľké škody, mnohí riešia poistenie neskoro

13.07.2024, 14:06
Autor:
TASRTASR

Jedným z najčastejších problémov je, že rodinné či bytové domy majú poistenú len nehnuteľnosť, ale už nie domácnosť. Ide totiž o dve rôzne poistenia.

Letné búrky spôsobujú na majetku Slovákov každoročne vysoké škody. Ľudia sa však často až po živelných udalostiach pýtajú, čo všetko im kryje poistenie majetku, aké škody im poisťovňa preplatí a v akej výške. To však už môže byť neskoro, upozornil riaditeľ pre neživotné poistenie spoločnosti Fingo.sk Jaroslav Krajňák.

Jedným z najčastejších problémov podľa neho je, že rodinné či bytové domy majú poistenú len nehnuteľnosť, ale už nie domácnosť. Ide totiž o dve rôzne poistenia.

Dva typy poistenia

"Poisťovňa im v tomto prípade môže uhradiť len škody na samotnej stavbe, ako sú navlhnuté či popraskané múry, ploty, komíny alebo strechy. No nepreplatí im napríklad zničené šatstvo, nábytok, spotrebiče či iné zariadenie uskladnené vo vytopených pivniciach, garážach a podobne," vysvetlil odborník.

Odporúča preto každému skontrolovať si svoju poistnú zmluvu k majetku, aktualizovať si v nej poistnú sumu a v prípade potreby rozšíriť rozsah poistného krytia tak, aby krylo nehnuteľnosť, domácnosť aj zodpovednosť.

"Z našich skúseností nielen bežní klienti, ale aj bytové družstvá, firmy a obce majú uzavreté 10 aj 15-ročné poistné zmluvy, ktoré si medzičasom nikdy neaktualizovali, a preto ich dostatočne nechránia. Škody na majetku sa v niektorých prípadoch šplhajú aj k desiatkam tisícom eur, no musia ich uhradiť z vlastných zdrojov, ktoré im chýbajú," upozornil Krajňák.

Vyplatenie poistky

Každú škodovú udalosť je podľa neho potrebné nahlásiť poisťovni čo najskôr a následne sa riadiť jej pokynmi. Nahlásenie je možné aj telefonicky alebo cez online formulár na internetovej stránke poisťovní.

"Aby nahlásenie poistnej udalosti a vyplatenie poistného plnenia prebehlo rýchlo a bez problémov, dôležité je komunikovať s poisťovňou, riadiť sa jej pokynmi a dodať jej všetky vyžiadané a úplné podklady, aby nedošlo k spomaleniu likvidácie," zdôraznil odborník.

Je podľa neho vhodné opýtať sa poisťovne na asistenčné služby, ktoré majú klienti k dispozícii. Poisťovňa môže pomôcť napríklad aj s náhradným ubytovaním či strážením poškodenej nehnuteľnosti.

"Môže takisto vyplatiť peniaze vopred formou tzv. preddavkového plnenia, aby klienti rýchlejšie začali s upratovacími prácami, opravou zničených vecí a podobne," doplnil Krajňák.

01 - Modified: 2024-07-13 11:56:21 - Feat.: 1 - Title: Výstraha pred búrkami platí pre celé územie Slovenska až do nedele 02 - Modified: 2024-07-13 11:17:53 - Feat.: 1 - Title: Plachta zo stanu mi padla na hlavu a zrazila ma na kolená. Návštevníci Pohody opísali, čo sa dialo počas búrky 03 - Modified: 2024-07-13 11:10:28 - Feat.: 1 - Title: Búrka ochromila železničnú dopravu na južnom Slovensku, medzinárodné vlaky idú odklonom 04 - Modified: 2024-07-13 10:55:20 - Feat.: 1 - Title: Šutaj Eštok víta ukončenie Pohody. Treba zistiť, či sa tak nemalo stať skôr, tvrdí
01 - Modified: 2025-07-10 14:36:08 - Feat.: - Title: Rezort práce spracúva takmer 100 žiadostí o pomoc po búrkach na východe Slovenska 02 - Modified: 2025-07-10 09:39:06 - Feat.: - Title: Poškodenia na aute v dôsledku búrky: Kto vám preplatí škodu a ako treba postupovať? 03 - Modified: 2025-07-10 09:19:45 - Feat.: - Title: Mnohé miesta v Maďarsku sú po búrkach ešte stále bez elektriny 04 - Modified: 2025-07-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Prehnali ste to so slniečkom? 05 - Modified: 2025-07-08 21:55:19 - Feat.: - Title: Letné búrky spôsobili veľké škody v chorvátskych mestách Split a Solin
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. júl 2025 17:53