Ilustračná fotografia. FOTO: Dreamstime
StoryEditor

Väčšina Slovákov dá pri online nakupovaní na recenzie, na rozhodnutie si nechajú čas

11.08.2024, 12:40
Autor:
TASRTASR

Pre slovenských zákazníkov je online nakupovanie atraktívne najmä pre pohodlie z domu a úsporu času.

Slováci si obľúbili nakupovanie cez internet, pričom populárne sú aj online trhoviská. Podľa prieskumu Perfect Crowd 2024 pre platformu Allegro je využívanie online trhovísk na Slovensku mimoriadne rozšírené, až 77 percent ľudí má skúsenosti s týmto typom nakupovania. Najviac ich lákajú ceny (44 percent), široká ponuka (37 percent), recenzie produktov (35 percent) a ponuka z celej Európy (31 percent).

Pre slovenských zákazníkov je online nakupovanie atraktívne najmä pre pohodlie z domu (62 percent) a úsporu času (56 percent).

Čas na rozhodnutie

Pri nákupe drahších položiek ako mobilné telefóny, elektronika a dovolenky si Slováci dávajú na porovnanie a zváženie dostatok času, pričom 50 percent nákupov nad 1000 eur je zvažovaných viac ako mesiac. Podľa prieskumu 98 percent nakupujúcich tvrdí, že zvykne porovnávať ceny a 30 percent ich porovnáva vždy.

image

Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí

Podľa ankety by 79 percent respondentov nakúpilo v internetovom obchode s najlepšou cenou, ak by predajcovi dôverovali. Až 57 percent respondentov považuje za najdôležitejšie bezpečné a dobre známe možnosti platby a rovnaké percento oceňuje bezplatné doručenie a vrátenie tovaru.

Väčšina (61 percent) Slovákov platí za nákupy online kartou. Bežná je aj platba na dobierku (38 percent). Tretina využíva platobnú bránu a takmer pätina má platobnú kartu uloženú v aplikácii e-shopu. Ľudia s vyšším vzdelaním častejšie využívajú platby kartou (76 percent), zatiaľ čo ľudia s nižším vzdelaním častejšie platia dobierkou.

Dôležité sú recenzie

Recenzie zákazníkov tiež zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní dôvery slovenských zákazníkov a ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia. Až 86 percent zákazníkov by zvážilo nákup produktov od online predajcov, ktoré ešte nevyskúšali, ak by vedeli, že tak robia aj iní ľudia.

Slováci podľa prieskumu využívajú aj zahraničné e-shopy. Najviac, až 77 percent slovenských zákazníkov vyskúšalo české e-shopy, a to najmä pre ceny a zľavy. Medzi Slovákmi sú obľúbené aj poľské (37 percent), rakúske (22 percent) a maďarské e-shopy (16 percent).

Internetové trhovisko je digitálna platforma, na ktorej rôzni predajcovia ponúkajú širokú škálu svojich produktov a služieb, pričom zákazníci môžu porovnávať ceny, čítať recenzie, využívať exkluzívne ponuky a nakupovať z pohodlia domova.

01 - Modified: 2024-08-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Zločiny cez počítač a na čo si dať pozor: Anonymita je sporná, každá činnosť zanecháva stopu, hovorí odborník 02 - Modified: 2024-07-17 17:40:26 - Feat.: 1 - Title: Amazon mal v prvý deň akcie Prime Day tržby zhruba 7,2 miliardy dolárov 03 - Modified: 2024-07-14 07:48:29 - Feat.: 1 - Title: Internetový obchod na Slovensku stále rastie, v druhom štvrťroku sa zvýšil o päť percent 04 - Modified: 2024-05-20 10:40:25 - Feat.: 0 - Title: Ako by mali marketéri čeliť recesii? Základným pravidlom je zostať v pozore
01 - Modified: 2024-12-16 14:43:28 - Feat.: - Title: Lidl, Tesco, Billa a Kaufland. Pozrite sa, ako budú veľké reťazce otvorené od Vianoc do Silvestra 02 - Modified: 2024-12-06 15:20:54 - Feat.: - Title: Ako dopadol slovenský Black Friday? Predajcovia hovoria o úspechu, dôvodom je aj DPH 03 - Modified: 2024-11-29 17:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Dnes je Medzinárodný deň bez nakupovania. Dámy, čo o ňom viete? 04 - Modified: 2024-11-29 08:48:26 - Feat.: - Title: Ako by povedala Nora - nenechajte sa... Ako vlastne vznikol Black Friday? Pôvodne sa ho všetci báli, existuje od roku 1869 05 - Modified: 2024-10-28 11:26:40 - Feat.: - Title: Bezhlavo kupujú veci, ktoré nepotrebujú: Tieto znamenia utrácajú najviac peňazí z celého horoskopu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. december 2024 05:28