Celá slovenská diaľničná sieť by mala vo finále merať zhruba 1 900 kilometrov. Dnes stojí sotva polovica z tejto infraštruktúry. V tomto aj v ďalších rokoch pritom bude počet pribúdajúcich kilometrov rozpačitý. Jediný kratší úsek na Orave, ktorý mal mať svoju otváračku v tomto roku, sa odsunul o ďalší rok.
Na druhej strane, rok 2025 by mal byť podľa plánov najbohatším v histórii a do siete by malo pribudnúť viac ako 60 kilometrov nových autostrád, medzi nimi napríklad Višňové či obchvat Ružomberka. Zanedbaná príprava sa však premieta do plánov a vidieť, že v ďalších rokoch sa rezort Jozefa Ráža snaží hluché obdobia zaplátať. Medzi avizované veľké projekty ako kysucká diaľnica D3 či Turany – Hubová, ktoré išli nedávno aj do súťaže, sa tak dostávajú menšie.
HN sa preto pozreli na to, ako bude v najbližšom období vyzerať výstavba nových kilometrov.
2024
Na úvod treba podotknúť, že pri písaní tohto článku vychádzajú HN z aktuálne komunikovaných termínov z ministerstva či Národnej diaľničnej spoločnosti. Tie nakoniec nemusia zodpovedať realite. Platí, že čím ďalej v čase daný termín je, tým môže byť odchýlka väčšia, prípadne sa daná stavba m...
Zostáva vám 85% na dočítanie.