Podpredseda Národnej rady a šéf národniarov Andrej Danko. FOTO: TASR/Jaroslav Novák
StoryEditor

Zmeny cien mýta vychádzajú z európskej smernice. Jej zavedenie je povinné, reaguje rezort dopravy na Danka

22.08.2024, 14:33
Autor:
TASRTASR

So zvyšovaním poplatkov o 40 percent národniari nesúhlasia bez toho, aby došlo k dobudovaniu cestnej infraštruktúry. SNS uviedla, že o svojom stanovisku informovala predsedu vlády a považuje ho za nemenné.

Zmeny v mýtnych poplatkoch vychádzajú z celoeurópskej smernice, ktorej zavedenie je povinné. Sadzby mýta Ministerstvo dopravy prispôsobilo výške poplatkov v okolitých krajinách, aby sa zo Slovenska nestala tranzitná krajina pre zahraničných kamionistov. Uviedla to hovorkyňa Ministerstva dopravy Petra Poláčiková. Rezort dopravy tak reagoval na koaličnú SNS, ktorá uplynulú stredu vyhlásila, že zvýšenie ceny mýta v parlamente nepodporí.

"Sadzby mýta sme prispôsobili tým v okolitých krajinách, aby sa z našich obcí a miest nestali lacné tranzitné trasy pre zahraničných kamionistov. Veríme, že v tejto téme nájdu koaliční partneri zhodu," uviedla Poláčiková.

So zvyšovaním poplatkov o 40 percent národniari nesúhlasia bez toho, aby došlo k dobudovaniu cestnej infraštruktúry. SNS uviedla, že o svojom stanovisku informovala predsedu vlády Roberta Fica a považuje ho za nemenné.

image

Vláda schválila zmeny v systéme výberu mýta, kamióny budú platiť za emisie oxidu uhličitého

Rezort dopravy pripomenul, že o zmenách v mýtnych poplatkoch rokoval so slovenskými dopravcami už od schválenia európskej smernice členskými štátmi. "Výsledkom je, že sa sadzby mýta zvýšia, zároveň to však kompenzujeme znížením dane z motorových vozidiel pre slovenských dopravcov na najnižšiu možnú úroveň. Ľudia sa tak rozhodne nemusia báť, že kvôli autodopravcom zdražie mlieko v obchodoch," vysvetlila Poláčiková.

Vláda na stredajšom rokovaní schválila novelu zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií. Zavádza ňou európsku smernicu Eurovignette, ktorou sa mení systém výberu mýta. Po novom budú dopravcovia v mýtnej sadzbe platiť poplatky nielen za využívanie cestnej infraštruktúry, ale aj za emisie oxidu uhličitého (CO2) a externé náklady spojené so znečisťovaním ovzdušia. Súčasťou návrhu je aj zníženie dane z motorových vozidiel pre ťažké nákladné vozidlá.

01 - Modified: 2024-08-22 12:44:50 - Feat.: 1 - Title: SNS reaguje na koniec Chmelára: Za jeho vyjadrenia sa hanbil aj Fico, už nebude šíriť bludy ako jeho poradca 02 - Modified: 2024-08-21 15:56:27 - Feat.: 1 - Title: Václav Hřích v HNtelevízii: Voliči Smeru neriešia viac krádeží v obchodoch. Koalícii škodí niečo úplne iné 03 - Modified: 2024-08-21 14:43:16 - Feat.: 1 - Title: SNS v parlamente nepodporí zvýšenie ceny mýta. Danko to oznámil už aj Ficovi 04 - Modified: 2024-08-21 12:46:42 - Feat.: 1 - Title: KOMENTÁR: Danko nevidí priepasť, do ktorej sa rútime
01 - Modified: 2024-11-18 17:30:00 - Feat.: - Title: Rozdajú sa karty nanovo? Kým Danko a Huliak na seba ukazujú prstom, Hlas varuje pred dlhovou brzdou 02 - Modified: 2024-11-13 16:32:36 - Feat.: - Title: Danko v HNtelevízii: Hlas, Smer a SNS vedia fungovať bez ohľadu na to, čo si kto myslí v Očovej 03 - Modified: 2024-11-13 14:03:16 - Feat.: - Title: D1 na Ukrajinu by mohla byť zaradená k výdavkom na obranu a bezpečnosť, vraví Ráž 04 - Modified: 2024-11-10 15:54:43 - Feat.: - Title: Otvorenie koaličnej zmluvy alebo memorandum. Poslanci okolo Huliaka žiadajú jedno z ministerstiev SNS 05 - Modified: 2024-11-10 11:51:08 - Feat.: - Title: Šutaj Eštok chce od Danka vyriešenie problémov v koalícii. Toto je zodpovednosť SNS, vraví
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. november 2024 03:38