Minister dopravy a výstavby Jozef Ráž ml. FOTO: TASR/Jaroslav Novák
StoryEditor

Máme veľké plány. Bratislava bude mať jeden z najmodernejších prístavov na Dunaji, vyhlásil Ráž

02.10.2024, 15:32
Autor:
TASRTASR

Ráž ozrejmil, že v minulosti v rámci privatizácie celú infraštruktúru prevzala spoločnosť Slovenská plavba a prístavy. Táto spoločnosť má v nájme všetky pozemky, ktoré sú vo vlastníctve štátnej akciovej spoločnosti Verejné prístavy.

Bratislavský prístav bude po modernizácii jedným z najmodernejších prístavov na Dunaji. Tomu však musí predchádzať majetkovoprávne vysporiadanie so spoločnosťou Slovenská plavba a prístavy. Uviedol to minister dopravy Jozef Ráž, o čom rezort informoval v stredu.

"Máme s tým naozaj veľké plány. Dúfame, že po majetkovoprávnom vysporiadaní sa nám podarí dostať prostriedky z CEF, a teda vybudovať tu veľký moderný prístav. Bude to jeden z najmodernejších a najväčších prístavov na Dunaji. Tento prístav nebude mať žiadnu významnejšiu konkurenciu v tejto oblasti, navyše bude výnimočný tým, že je veľmi blízko letiska a bude mať priame napojenie na železničnú prepravu," uviedol Ráž.

image

Modernizácia bratislavského prístavu bude strategickou investíciou, rozhodla vláda

Ozrejmil, že v minulosti v rámci privatizácie celú infraštruktúru prevzala spoločnosť Slovenská plavba a prístavy. Táto spoločnosť má v nájme všetky pozemky, ktoré sú vo vlastníctve štátnej akciovej spoločnosti Verejné prístavy. "Keďže súkromná spoločnosť nikdy nemala pozemky a naopak, štátna spoločnosť zase nemala infraštruktúru, tak na konci dňa ani jeden zo subjektov do modernizácie neinvestoval," vysvetlil Ráž s tým, že rezort nesúhlasil s predĺžením nájomnej zmluvy a začal rokovať o majetkovoprávnom vysporiadaní.

Predpokladom do budúcna podľa Ráža je, že pôjde o veľmi ekologický typ prepravy. Netreba podľa neho zabudnúť ani na to, že bratislavský prístav by mohol mať obrovskú úlohu pri povojnovej obnove Ukrajiny. "Máme tu Dunaj, máme tu takýto obrovský prístav, ktorý v podstate nemá konkurenciu a ktorý bol stále zablokovaný existenciou súkromnej spoločnosti. To znamená, že by bola škoda nevyužiť a nespraviť, čo sa dá preto, aby rovnako ako Komárno, tak aj Bratislava vedela benefitovať z veľkého intermodálneho prístavu na svojom území," uzavrel šéf rezortu dopravy.

01 - Modified: 2024-10-01 13:30:00 - Feat.: 0 - Title: Desiatky investorov chcú podnikať na východe. Láka ich najmä diaľnica na Ukrajinu 02 - Modified: 2024-09-27 09:31:26 - Feat.: 1 - Title: Dôležitá diaľnica naberá sklz, dôvodom sú komplikácie pri tendroch Rážovho ministerstva 03 - Modified: 2024-09-22 17:21:15 - Feat.: 1 - Title: V bohatom Švajčiarsku stojí diaľničná známka menej ako u nás. Pozrite si porovnanie sadzieb 04 - Modified: 2024-09-02 17:30:00 - Feat.: 1 - Title: Diaľnica do Košíc opäť s komplikáciami, deti sa stále učia na dve zmeny a rizikové kryptoaktíva (Brífing HN)
01 - Modified: 2024-10-31 20:13:40 - Feat.: - Title: Ráž spustil ďalší megatender. Koľko minút času vám ušetrí nová diaľnica na Kysuciach? 02 - Modified: 2024-10-29 15:34:35 - Feat.: - Title: Rážove plány s PPP projektmi sa zadrhávajú. Pri najdlhšom tuneli mení štát prístup 03 - Modified: 2024-10-29 12:57:56 - Feat.: - Title: Rezort dopravy chce zaradiť výstavbu R4 po hranice s Poľskom k strategickým investíciám, odbremení malé obce 04 - Modified: 2024-10-28 09:54:00 - Feat.: - Title: Tunel Karpaty ako priamy biznis Číňanom? Ráž priblížil, ako by sa mohla viac ako miliardová stavba zaplatiť 05 - Modified: 2024-10-25 12:51:25 - Feat.: - Title: Sága diaľnice Turany - Hubová pokračuje. O dokončenie diaľnice do Košíc má záujem aj zahraničie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. november 2024 02:28