Denník N informoval, že navrhujete zrušenie IC vlakov. Je to definitívne?
Prosím, berme to ako predbežnú informáciu, že sa bude na trati Bratislava – Košice niečo meniť. Našou ambíciou je od roku 2025 pridať počet vlakov, aby medzi Bratislavou a Košicami premávali v takzvanom hodinovom takte. Takýmto spôsobom vieme na trati Bratislava – Košice ročne previezť o približne 2,5 milióna cestujúcich viac ako doteraz.
Z čoho vychádzajú tieto odhady?
Máme k dispozícii vlastné analytické oddelenie na úseku obchodu, ale aj na úseku prevádzky.
Pýtam sa preto, že objektívne budú expresy pomalšie ako aktuálne IC vlaky.
Rozdiel je zhruba polhodinový. Viem, že sa medializoval dlhší čas, no v realite je o to niečo viac ako polhodina. Je dôležité povedať, že po skončení rekonštrukčných prác na trati Bratislava – Košice sa aj expresy dostanú pod päť hodín. Cestujúcim dokážeme ponúknuť výrazne väčšiu prepravnú kapacitu a komfort tým, že vlaky budú premávať každú hodinu, a aj z pohľadu prepojenia regionálnych spojov.
Zároveň sa nám podarí eliminovať čas meškaní, keďže vlaky nebudú musieť čakať na prípoj. Z tohto pohľadu si teda myslím, že cestujúci týmto získa a rovnako získajú aj obyvatelia Štrby, Ružomberku či Margecian, v ktorých dnes InterCity vlaky nestoja.
No zastávky expresu budú zachované tak, ako sme ich poznali doteraz.
Áno.
Vy hovoríte, že na novinke získajú najmä cestujúci, no určite aj vy ako spoločnosť. InterCity je produkt, ktorý prevádzkujete na komerčnej báze a nekomunikujete oficiálny hospodársky výsledok. Neoficiálne sa vie, že nejde o veľmi ziskový projekt.
Zostáva vám 90% na dočítanie.