Na Slovensku pracujete na vašom prvom diaľničnom projekte, križovatke diaľnic D1 a D4. Nedávno ste tu dosiahli dva veľké míľniky, v rámci ktorých ste spustili prvé vetvy križovatky. Išlo to podľa plánu? Aké ďalšie zmeny čakajú vodičov v blízkom čase?
Križovatka pri Bratislave je pre nás najdôležitejší projekt na juh od Poľska a je to aj najväčšia stavba, ktorú robíme v tomto regióne. Podľa podmienok zmluvy má však prioritné právo komunikácie vlastník projektu, preto akékoľvek konkrétnejšie otázky na túto tému smerujte prosím na NDS.
Prešiel by som teda na iné stavby tu na Slovensku. Naposledy mi váš kolega pán Grzegorz Domaradzki prezradil, že ste mali záujem aj o obchvat Šale či o zákazku na vodnom diele Gabčíkovo. Tieto stavby sa vám však nepodarilo získať. Je ťažké dostať u nás zákazku ako nová firma na trhu?
Nemyslím si. Podmienky tendrov sú takmer rovnaké v každej európskej krajine. Obchvat Šale bol tendrovaný dvakrát. V poslednej súťaži sme skončili na druhom mieste s veľmi malým cenovým rozdielom. Snažili sme sa zabojovať o zákazku, ale obstarávateľ si zvolil inú firmu. Pre mňa je to už minulosť.
Teraz je to ich zodpovednosť urobiť toto dielo a my čakáme na ďalšie tendre. Gabčíkovo bola pre nás dobrá príležitosť a skončili sme na prvom mieste z hľadiska ceny. Nakoniec však štát musel súťaž zastaviť, lebo nemal dostatok peňazí na realizáciu. Zadávateľ tender zrušil, pravdepodobne z rozpočtových dôvodov.
Na Slovensku máme štandardné veľké stavebné firmy, ktoré tu pôsobia už dlhšie. Tie asi nie sú nadšené, že sa veľký hráč ako vy chce uchádzať o domáce zákazky. Dokonca iniciovali aj zmenu legislatívy, ktorá by mohla spoločnosti, ktoré pokrývajú väčšinu výkonov subdodávateľmi, v tendroch znevýhodniť. Čo si o tom myslíte?
Niekedy chcú mať lokálne firmy viacero výhod v tendroch. Podobnú situáciu sme mali v Poľsku pred niekoľkými rokmi. Pozrime sa však na to z druhej strany. Znamená to, že malé a stredné podniky nemajú šancu rásť. Veľké firmy, ktoré sú totiž schopné vyhrať súťaž a zrealizovať stavbu vlastnými kapacitami, nepotrebujú malé a stredné podniky. Malé a stredné podniky nie sú pripravené a nemajú skúsenosti byť hlavným zhotoviteľom vo veľkej verejnej zákazke. Požiadavky sú totiž vysoké a potrebujete mať do...
Zostáva vám 85% na dočítanie.