Višňové a obchvat Ružomberka sa dnes finišujú. Doprava na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami však ani po dokončení nebude úplne plynulá.
Ďalšie roky ju bude brzdiť chýbajúci úsek na hranici Liptova a Turca. Posledný kúsok medzi Turanmi a Hubovou bude pravdepodobne našou najdrahšou diaľnicou a pre stavebný trh bude v ďalších rokoch kľúčovým.
Diaľničiari úsek začali súťažiť ešte v minulom roku. Prvé, kvalifikačné kolo tendra sa uzavrelo v decembri. Oficiálne výsledky však stále nie sú známe a okolo dôležitej zákazky je posledný polrok ticho.
HN nedávno informovali, že podľa zdrojov z prostredia trhu sa do súťaže zapojilo len jedno slovenské združenie a, prekvapivo, nováčik z Turecka.
Zväz stavebných podnikateľov, ktorý zastrešuje stavebné firmy pôsobiace na Slovensku, na takýto výsledok reagoval skepticky.
Šéf zväzu Pavol Kováčik sa vyjadril, že dať takúto zákazku firme, ktorá u nás s výstavbou nemá skúsenosti, by nemuselo dopadnúť dobre, a ako príklad uviedol stavbu Višňového.
V takomto znení napísali stavebníci nedávno aj list, ktorý adresovali vedeniu Národnej diaľničnej spoločnosti.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

