Počet ľudí, ktorí platia za svoj nákup pri termináloch obchodov mobilmi, výrazne rastie. Tento rok tvorí podiel platieb mobilnými zariadeniami 30 percent z celkového počtu úhrad pri pokladniach. Pred šiestimi rokmi to boli pritom len 2 percentá a pred troma rokmi 12 percent. Počet vydaných virtuálnych platobných kariet sa už doťahuje na tie plastové, vyplýva z údajov spoločnosti Home Credit.
„Z roka na rok badáme omnoho vyšší záujem o využívanie technologických inovácií aj v oblasti spotrebiteľského financovania. Kým ešte v roku 2019 bol podiel platieb mobilnými peňaženkami len na úrovni 2 percent, o dva roky neskôr vzrástol až štvornásobne na 8 percent.
Vlani to už bolo 27 percent a za prvé štyri mesiace tohto roku registrujeme ďalší nárast, a to na 30 percent zo všetkých platieb pri pokladniach,“ uviedol obchodný riaditeľ Home Credit Marek Tomčík.
Bezkontaktné úhrady mobilným zariadením sú podľa spoločnosti obľúbené najmä pre ich užívateľskú jednoduchosť, ale aj bezpečnosť. Ako ďalej vyplýva z údajov spoločnosti, v minulom roku obyvatelia Sloven priemerne za jeden nákup mobilom zaplatili 29 eur. V prípade klasickej platobnej karty to bolo o euro menej, teda 28 eur.
Najviac platieb mobilnými zariadeniami sa podľa odborníkov uskutočňuje prostredníctvom smartfónov, najčastejšie cez Google Pay (59 percent) a potom Apple Pay (40 percent). Menej ako 1 percento spolu tvoria platby hodinkami či inteligentnými náramkami v rámci Garmin Pay či Xiaomi Pay.
„Z našich údajov za január až apríl tohto roku vyplýva, že pomer vydaných virtuálnych a klasických platobných kariet je v pomere 48 percent ku 52 percentám. Teda virtuálne karty postupne dobiehajú tie plastové. Pre porovnanie, ešte pred piatimi rokmi tvorili virtuálne karty len 1 percento, pred dvoma rokmi to bolo 18 percent a vlani už 42 percent,“ dodal Tomčík.