Železničný dopravca Leo Express spustí na budúci rok od 30. apríla novú linku medzi Prahou a Bratislavou. Denne pôjdu dva spiatočné spoje, pričom jeden bude začínať a končiť v Petržalke, kam zatiaľ priame vlaky z Prahy nejazdia.
Nová linka do Petržalky
Leo Express začal predpredaj, lístok pri včasnom nákupe vyjde na 99 českých korún (približne štyri eurá). Informoval o tom hovorca spoločnosti Emil Sedlařík.
Dopravca sa touto linkou tiež vracia na Slovácko. Do Starého Mesta pri Uherskom Hradišti Leo Express jazdil do augusta 2023, kedy bola prevádzka linky prerušená kvôli prepnutiu trakčného vedenia.
Na trase z Prahy do Bratislavy jazdia aj ďalší železniční dopravcovia. Niektoré spoje Českých dráh končia na bratislavskej hlavnej stanici, iné pokračujú do Nových Zámkov alebo do Budapešti.
Vlaky spoločnosti RegioJet tiež buď končia v Bratislave, alebo pokračujú do Žiliny. Leo Express jazdí teraz na Slovensko na trase Praha - Ostrava - Košice.
Vlaky Leo Expressu budú smerom na Slovensko jazdiť ako predtým v trase z Prahy cez Přerov, Hulín a Otrokovice do Starého Mesta pri Uherskom Hradišti, odkiaľ budú najnovšie pokračovať cez Hodonín a Břeclav do Bratislavy. Vznikne tak priame spojenie Bratislavy a miest Zábřeh na Morave, Olomouc či Hulín.
"V Bratislave potom budeme zastavovať na hlavnej stanici, odkiaľ jazdia naše prímestské vlaky do Dunajskej Stredy a Komárna, a aj na druhej strane rieky Dunaja v Petržalke. Takýto spoj v tomto momente nikto neobsluhuje," uviedol generálny riaditeľ Leo Expressu Peter Köhler.
Ďalši trasy
Vlaky Talgo S6 majú popri bezbariérovom prístupe tiež technológiu pasívneho naklápania, ktorá zvyšuje komfort pri jazde. "Vlaky boli predtým úspešne prevádzkované vo Švajčiarsku, Nemecku, Francúzsku a Taliansku a v Španielsku," dodal Köhler.
Leo Express jazdí aj do Poľska. Ponúka spojenie niekoľkokrát do týždňa medzi Prahou a Krakovom, kam jazdia aj České dráhy aj RegioJet. Od decembrovej zmeny cestovných poriadkov plánuje firma počet týchto spojov navýšiť. Od marca budúceho roka na rovnakej trase pribudnú ešte spoje, ktoré budú z Krakova pokračovať do Varšavy.
Prepravca by tiež do dvoch rokov mal začať jazdiť na nových linkách do Gdanska a Vroclavu. Poľský Úrad železničnej dopravy už schválil trasy a prepravca teraz zháňa vlaky. Ďalej Leo Express zvažuje rozšírenie ponuky o spoje do ďalších poľských miest, ako sú Lodž, Čenstochová alebo Poznaň.
V roku 2024 dosiahla spoločnosť Leo Express konsolidované tržby vo výške jednej miliardy korún, čo bolo medziročne o 400 miliónov korún viac. Za minulý rok prepravila 3,8 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rokom 2023 o približne dva milióny viac.

