Slovenská asociácia akvaparkov, kúpalísk a plavární zhodnotila tohtoročnú letnú sezónu ako jednu z najťažších za posledné roky. Kombinácia nepriaznivého počasia, zdravotných obmedzení, rastúcich nákladov a zvýšenie daňovej záťaže spôsobila výrazný prepad návštevnosti aj tržieb. Zástupcovia asociácie preto apelujú na zníženie daňovej záťaže.
Do Bratislavy minulý týždeň prišli na stretnutie s ministrom cestovného ruchu a športu Rudolfom Huliakom. Za biznis prišiel aj riaditeľ Vodného parku Bešeňová Peter Kolenčík. No minister rokovanie zrušil tesne pred samotným stretnutím.
Aký bol váš plán debaty s ministrom Huliakom?
Aktuálne je na stole téma stratégie rozvoja cestovného ruchu. Chceli sme prízvukovať dôležitosť a prínos nášho sektora pre celý cestovný ruch. Počet platiacich návštevníkov, ktorých do segmentu prinášame, je 6,2 milióna osôb, avšak potenciál všetkých našich zariadení sa približuje až k ôsmim miliónom návštevníkov. Vďaka tomu sa medziročne zvyšuje aj počet prenocovaní.
Sme si istí, že žiadna iná platená atrakcia neprináša do cestovného ruchu toľko peňazí ako my. Zahraniční turisti jednoducho potrebujú dôvod na to, aby na Slovensko prišli. Slovensko nie sú len Tatry, Bratislava a Košice. V produktovej oblasti ide hlavne o akvaparky a kúpaliská, ktoré sú vyhľadávané, rokmi osvedčené a navštevujú ich státisíce ľudí. Chceme upozorniť na to, že existujeme a sme výrazným prínosom pre cestovný ruch a potrebujeme podporu aj zo strany štátu.
Žiadate systémovú pomoc v podobe zaradenia ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

