Na snímke riaditeľ Vodného parku Bešeňová a 1. viceprezident Slovenskej asociácie akvaparkov, kúpalísk a plavární Peter Kolenčík. FOTO: Vodný park Bešeňová
StoryEditor

Šéf akvaparku Bešeňová pre HN: Sme si istí, že žiadna iná atrakcia neprináša toľko peňazí ako my

11.11.2025, 00:00

V rozhovore s riaditeľom Vodného parku Bešeňová Petrom Kolenčíkom sa dočítate: 

  • Ako chce vedenie akvaparku postupovať, aby nemuselo radikálne dvíhať ceny. 
  • Ktorí zákazníci sú najviac citliví na cenu.
  • Koľko peňazí prinieslo do štátnej pokladnice zvýšenie DPH pre akvaparky o 13 percentuálnych bodov.
  • Aká bude od januára 2026 situácia v akvaparkoch Bešeňová a Tatralandia. 

Slovenská asociácia akvaparkov, kúpalísk a plavární zhodnotila tohtoročnú letnú sezónu ako jednu z najťažších za posledné roky. Kombinácia nepriaznivého počasia, zdravotných obmedzení, rastúcich nákladov a zvýšenie daňovej záťaže spôsobila výrazný prepad návštevnosti aj tržieb. Zástupcovia asociácie preto apelujú na zníženie daňovej záťaže.

Do Bratislavy minulý týždeň prišli na stretnutie s ministrom cestovného ruchu a športu Rudolfom Huliakom. Za biznis prišiel aj riaditeľ Vodného parku Bešeňová Peter Kolenčík. No minister rokovanie zrušil tesne pred samotným stretnutím.

Aký bol váš plán debaty s ministrom Huliakom?

Aktuálne je na stole téma stratégie rozvoja cestovného ruchu. Chceli sme prízvukovať dôležitosť a prínos nášho sektora pre celý cestovný ruch. Počet platiacich návštevníkov, ktorých do segmentu prinášame, je 6,2 milióna osôb, avšak potenciál všetkých našich zariadení sa približuje až k ôsmim miliónom návštevníkov. Vďaka tomu sa medziročne zvyšuje aj počet prenocovaní.

Sme si istí, že žiadna iná platená atrakcia neprináša do cestovného ruchu toľko peňazí ako my. Zahraniční turisti jednoducho potrebujú dôvod na to, aby na Slovensko prišli. Slovensko nie sú len Tatry, Bratislava a Košice. V produktovej oblasti ide hlavne o akvaparky a kúpaliská, ktoré sú vyhľadávané, rokmi osvedčené a navštevujú ich státisíce ľudí. Chceme upozorniť na to, že existujeme a sme výrazným prínosom pre cestovný ruch a potrebujeme podporu aj zo strany štátu. 

Žiadate systémovú pomoc v podobe zaradenia ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-13 19:05:06 - Feat.: 1 - Title: Poliaci a Česi sa vo veľkom vrátili na Slovensko. Potiahli naše hotely k historickému rekordu 02 - Modified: 2025-10-13 08:30:56 - Feat.: 1 - Title: Slovensko zažilo rekordný august. Návštevnosť hostí v hoteloch prekonala historické míľniky 03 - Modified: 2025-09-26 09:42:36 - Feat.: 1 - Title: Obchody budú otvorené po novom. Čo na vládne zmeny hovoria predavači a odborníci?
01 - Modified: 2025-12-04 08:21:17 - Feat.: - Title: Zistenie HN: V hre je zmena Dankových rekreačných poukazov. O novinke rokuje minister Huliak 02 - Modified: 2025-10-14 10:06:04 - Feat.: - Title: Akvaparky a kúpaliská hlásia najťažšiu sezónu za roky, žiadajú zníženie DPH 03 - Modified: 2025-09-10 11:13:49 - Feat.: - Title: Nemecká vláda oživuje "chorľavú" ekonomiku, schválila návrh na zníženie DPH v gastronómii 04 - Modified: 2025-08-08 15:39:20 - Feat.: - Title: Likvidačný koktejl v lete: Kúpaliská potápajú štyri faktory. Oteplenie situáciu zlepší zas len čiastočne 05 - Modified: 2025-05-22 08:16:44 - Feat.: - Title: Výrobca športového oblečenia a obuvi Nike zvyšuje ceny v USA pri viacerých produktoch
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. december 2025 09:21